۶ واحد صنعتی و تولیدی شهریار در پایش‌های شبانه اخطار گرفتند

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت در جریان گشت و پایش های انجام شده شبانه، تعداد ۶ اخطاریه قانونی برای واحدهای دارای آلایندگی هوا در زمان پایش ها صادر و تحویل آنها شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۶ واحد صنعتی و تولیدی شهریار در پایش‌های شبانه اخطار گرفتند

به گزارش محیط زیست استان تهران، شیدا آکار گفت: به منظور نظارت بر فعالیت واحدها و برخورد با تخلفات محیط زیستی و جلوگیری از ایجاد آلاینده‌های زیست محیطی و پسماند سوزی در سطح شهرستان، گشت و پایش ویژه شبانه روزی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی شهرستان از ابتدای آبان ماه سال جاری آغاز شده است.

آکار در این خصوص اظهار داشت: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش غلظت آلاینده‌ها، اکیپ‌های گشت و کنترل برای رصد و پایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در محورهای مواصلاتی شهرستان تشکیل و فعالیت این واحدها توسط کارشناسان محیط زیست به صورت شبانه روزی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و با متخلفین زیست محیطی برخورد قانونی به عمل می‌آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در ادامه بیان کرد: بر همین اساس از ابتدای آبان ماه سال جاری ٩٠ واحد مورد بازدید و پایش قرار گرفته‌اند که از این تعداد حدود ٧٠ واحد بتن و تفکیک ضایعات به طور مستمر در این روزها پایش شده‌اند.

وی افزود: در جریان گشت و پایش های انجام شده شبانه، تعداد شش اخطاریه قانونی برای واحدهای دارای آلایندگی هوا در زمان پایش ها صادر و تحویل آنها شده است. همچنین در پایش های روزانه از فعالیت تخلیه نخاله در گود معدن شن و ماسه با حکم قضائی جلوگیری به عمل آمده است.

آکار در پایان گفت: از جمله محورهای مواصلاتی مورد پایش و کنترل کارشناسان محیط زیست، محورهای اصلی شهریار رباط کریم، اتوبان ساوه، شهریار تهران، شهریار چینگر و محدوده‌ی شهرهای شهریار، اندیشه، شاهد شهر، صبا شهر، وحیدیه، فردوسیه و باغستان بوده که کارشناسان در این مدت با ١٦ مورد ضایعات سوزی برخورد و نسبت به اطفا و شناسایی عوامل آن اقدام کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار