مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا

دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی برای حفظ حرمت سرمربی است؛ غیبت او مشکل‌ساز نخواهد شد

نداشتن بازی تدارکاتی برای تیم ملی نگران کننده است/ نباید لبنان و سوریه را دست کم بگیریم

تهران (پانا) - مدرس فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است تیم ملی بدون حضور مهدی طارمی مقابل لبنان و سوریه به مشکل برخورد نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی برای حفظ حرمت سرمربی است؛ غیبت او مشکل‌ساز نخواهد شد

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا، درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی برابر لبنان و سوریه گفت: « تیم قوی و قابل اتکایی در اختیار داریم و نیمکت تیم ملی هم کامل است. در واقع دو تیم کامل در اختیار داریم که می‌تواند به موفقیت تیم ملی کمک کند، اما نباید حریفان خودمان را دست کم بگیریم. با روند خوبی که تیم ملی دارد می‌تواند به سوریه و لبنان غلبه کنند اما نباید فکر کنند آنها حریفان راحتی هستند. »

وی ادامه داد: « در حال حاضر تیم لبنان قرار است مقابل تیم صدرنشین گروه بازی کند، قطعا انگیزه بسیار زیاد دارد بنابراین ما نباید فکر کنیم از پیش پیروز این میدان هستیم. تیم ملی در دو بازی قبلی خود مثل همیشه ظاهر نشد و این موضوع نگران‌کننده است.در برابر کره جنوبی در نیمه اول خیلی بد بودیم و پس از گل که دریافت کردیم بچه‌ها به خودشان آمدند و توانستند چندین موقعیت گل ایجاد کنند که البته به تیرک خورد. ما الان به لحاظ فنی و تاکتیکی نسبت به تیم‌های دیگر برتری داریم اما باید بتوانیم این برتری را هم در زمین نشان دهیم و اسیر خیلی از مسائل نشویم. با شرایطی که تیم ایران دارد نسبت به سایر تیم‌ها برتری داریم اما نباید رقبای خودمان را هم دست کم بگیریم. »

مدرس فدراسیون جهانی فوتبال در مورد غیبت مهدی طارمی و عدم دعوت او از سوی سرمربی تیم ملی اظهار کرد: « این موضوع نباید در رسانه‌ها مطرح می‌شد و معتقدم اسکووچیچ خودش به آن دامن زد. او نباید در مورد تاکتیک بازیکنان ایران در رسانه‌ها صحبت می‌کرد به هر حال یک مساله درون تیمی بود و درست نبود مطرح شود. با این حال من فکر نمی‌کنم غیبت طارمی برای بازی مقابل لبنان و سوریه مشکل‌ساز باشد چرا که ما بازبکنان خوبی در ترکیب تیم داریم که می‌توانند نبود طارمی را جبران کنند. کریم انصاری‌فرد یکی از همان بازیکنان است که در ترکیب تیم می‌تواند اثرگذار باشد. »

اقبالی با بیان اینکه موضوع نگران‌کننده برای تیم ملی نبود بازی‌های تدارکاتی است، عنوان کرد: « من فکر می‌کنم آن چیزی که بیشتر ما را نگران باید کنند نداشتن بازی‌های تدارکاتی است. به هر حال تیم در راه صعود به جام جهانی است و باید از آمادگی نسبی برخوردار باشد و من فکر می‌کنم نداشتن بازی‌های تدارکاتی مشکل‌ساز خواهد شد. در فوتبال روز دنیا این شیوه به کار نمی‌رود که سرمربی تیم چند روز مانده به بازی، بازیکنان را کنار خود جمع کند و تمرین کوتاه مدت داشته باشند.البته فعلا سرمربی تیم با این شیوه نتیجه گرفته است، اما این روند در هیچ جا انجام نمی‌شود. »

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که در ماجرای دراگان اسکووچیچ و مهدی طارمی چه کسی مقصر است، عنوان کرد: « همانطور که گفتم درست نبود اسکووچیچ در مورد تاکتیک بازیکنان ایرانی در رسانه‌ها صحبت می‌کرد، طارمی هم فکر می‌کند چون بازیکن فیکس تیم ملی است و عملکرد بسیار خوبی دارد می‌تواند در مورد هر موضوعی واکنش نشان دهد. شاید این تصمیم گرفته شد که طارمی به تیم ملی دعوت نشود تا بازیکنان هم یاد بگیرند نباید به هر چیزی واکنش نشان دهند و حرمت سرمربی تیم ملی را حفظ کنند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار