مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا:

ایران مقابل عراق فوتبالی استاندارد بازی کرد

تهران (پانا) - مدرس بین‌المللی فیفا، معتقد است تنها عملکرد لژیونرها عامل اصلی موفقیت تیم ملی نیست بلکه آرامش اسکوچیچ و خوش شانس بودن او هم تاثیرگذار بوده است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران مقابل عراق فوتبالی استاندارد بازی کرد

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد تیم ایران مقابل عراق گفت: «به لحاظ نتیجه‌گیری تیم ایران عملکرد خوبی داشت و بازی که ارائه دادیم در حد استاندارد و قابل قبول بود اما به نظرم برخی اصول فوتبالی در این بازی رعایت نشد. در نیمه اول بازی کند و بی روحی از هر دو تیم شاهد بودیم؛ پس از گل زودهنگام تیم ایران به عراق فرصت حساس دیگری روی دروازه حریف به وجود نیامد و در واقع هر دو تیم برنامه‌ای برای دفاع و حمله نداشتند.»

وی ادامه داد: «در نیمه دوم ضد حمله باعث شد گل دوم و سوم را به عراق بزنیم. تیم عراق هم البته توانایی حمله به سمت دروازه ما را نداشت و بازی بیشتر در میدان در جریان بود. به نظرم عراق مثل همیشه نبود؛ در ساختار دفاعی پراشتباه ظاهر شد و فضای زیادی به بازیکنان ما داد. هر سه گل ایران روی ضد حملات بود ولی من اعتقاد دارم ما روی گل‌ها خوب کار کردیم اما فوتبال تیمی خوبی بازی نکردیم. البته باید به سطح فوتبال در قاره آسیا هم نگاه کنیم و تقریبا می‌توان گفت همه تیم‌ها این گونه بازی می‌کنند.»

مدرس بین‌المللی فیفا در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی اظهار کرد: «به نظرم دو تیم ایران و کره جنوبی شانس صعود به جام جهانی را دارند ولی با این حال نباید از عراق هم غافل شد. تیم عراق برابر ما با سه تفاضل گل شکست خورد اما توانست از کره یک امتیاز بگیرد. به نظرم در این تورنمنت‌ها اتفاقات زیادی رقم می‌خورد؛ به عنوان مثال در بازی با عراق نقطه ضعف تیم ما این بود که هیچ کرنری به دست نیاوردیم. بنابراین برخی جزییات است که برتری یک تیم را نشان می‌دهد و اعضای کادر فنی باید روی ضعف‌ها کار کنند.»

اقبالی همچنین در مورد برخی انتقادها مبنی بر اینکه تیم ملی متکی به لژیونرهاست تا عملکرد فنی اسکوچیچ، عنوان کرد: «مربی در یک تیم ۲۰ تا ۳۰ درصد اثرگذار است اما همین مقدار هم بسیار اهمیت دارد. به هر حال بازیکنان در نتیجه‌گیری خیلی موثر هستند. من معتقد نیستم او در تیم ملی اثرگذار نبوده و لژیونرها خیلی موثر هستند، او شاید در تیم ملوان حضور داشته و آنجا موفق نبوده اما این به عدم ناتوانی او برنمی‌گردد چون باید به ابزارهای او که همان بازیکنان است نگاه کنیم. البته نباید منکر این شویم که او با تیمی کار می‌کند که در ۲۰ سال گذشته نظیر آن را نداشتیم. ضمن اینکه من معتقدم ارامش اسکوچیچ هم بر نتیجه‌گیری او تاثیر گذاشته است. او کنار زمین خیلی نمایش بازی نمی‌کند و اگر نکته‌ای مدنظرش باشد بدون هیاهو و با آرامش به درون زمین منتقل می‌کند؛ مجموعه این عوامل در موفقیت او اثر می‌گذارد. البته که معتقدم کمی هم خوش شانس است به هر حال تیم خوبی در اختیار دارد و همین کافی است که بتواند به راحتی نتیجه بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار