مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

پدافند غیرعامل، رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها و حوادث است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی در همه حوزه‌ها است، گفت باید آسیب‎پذیری‎ها در مقابل تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن را شناسایی کرده و از طریق برنامه‎ریزی و فرهنگ‎سازی پدافند غیرعامل و اقدامات غیرنظامی بازدارندگی ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۱۲۲۸۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل، رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها و حوادث است

محمد دستورانی در رزمایش نمادین استانی پدافند غیرعامل آموزش و پرورش، ضمن گرامیداشت یاد حماسه سازی دانش آموزان غیور و رزمنده در هفته دفاع مقدس و همچنین یاد و نام شهید فهمیده و شهیدان دیگری که همانند شهید فهمیده، به درستی فهمیده و به درستی عمل کردند و یاد و نام شهید حسنان که این روزها استان، عطر و بوی این شهید عزیز و نوجوانی با اقتدار شهید فهمیده، ۳۷ سال پیش سنگر را از مدرسه به جبهه های جنگ تغییر داد و در نهایت به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: رسالت پدافند غیرعامل، حفظ و پایدارسازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های کشور، حفاظت از مردم، استمرار خدمات ضروری در برابر تهدیدات است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیرعامل یک اصل مهمی است برای همیشه، نه فقط برای یک مقطع خاص، افزود: ما اگر همین جمله را آنالیز کنیم، به مفاهیم و مصادیق پدافند غیرعامل و ضروریت و اهمیت در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سازمانی، اداری، سیاسی، اقتصادی و حرفه ایی خودمان بتوانیم برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که دامنه پدافند غیرعامل بسیار وسیع است و همه ملت، کشور و آحاد جامعه همه دایره های مرکزی هستیم که نقطه مرکزی این دایره ها پدافند غیرعامل است، اظهارکرد: اگر پدافند غیرعامل و فرهنگ پدافند غیرعامل را از زندگی کم کنیم، بسیاری از ما حتی به تکامل نمی رسیم.

دستورانی با بیان اینکه امروز سواد فقط خواندن و نوشتن نیست. سواد از نظر سازمان یونسکو، سواد رسانه ایی، سواد تحلیلی، سواد مالی، سواد اقتصادی، سواد زیستی، سوادعلمی، سواد حرکتی و سواد معرفتی است، تصریح کرد: به عقیده بنده، اگر قرار است پدافند غیرعامل را به معنای واقعی در جامعه دانش آموزی، معلمان و مربیان فرهنگ سازی کنیم، باید به مصادیق و مفاهیم پدافند غیرعامل بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه بشر، همان قدر که برای نفس کشیدن به اکسیژن نیاز دارد، برای سالم ماندن، سالم زیستن، پایدار ماندن، ایران پایدار، استان پایدار، شهرستان پایدار، انسان پایدار، زندگی پایدار و سازمان پایدار در حال رعایت پدافند غیرعامل است، گفت: پدافند عامل، یک دشمن مشخص و معین روبروی ما است مثل ۸ سال دفاع مقدس که بخشی از سرزمین ما درگیر بود، ما می دانستیم در کدام نقطه جغرافیایی کشور، دشمن بر علیه کشور ما حرکت کرده و ما هم مبارزه کردیم ولی پدافند غیرعامل اینطور نیست. مثلا هنگام پایین آمدن از پل، اگر درست قدم بر نداریم، سرخورده و دچار حادثه می شویم و این خود یعنی پدافند غیرعامل را رعایت نکرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان افزود: بی شک دستگاه عظیم تعلیم و تربیت با انبوهی از دارایی ها و سرمایه های انسانی و زیرساخت های مادی و معنوی، نقش ممتازی در مسیر پیشرفت و بالندگی ایران عزیز بر عهده دارد که حفاظت و حراست از این دارایی ها در زمره اصلی ترین مأموریت های حاکمیتی سطح کشور می باشد. اینجانب ضمن گرامیداشت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل که با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» مزین شده است، امیدوارم با همکاری شایسته همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در صیانت از سرمایه های مادی و معنوی آموزش و پرورش، شاهد ایرانی آباد و قوی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار