استاندار اردبیل:

نیروی انسانی خلاق ثروت جوامع است

اردبیل( پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد نیروهای انسانی خلاق، ثروت جوامع بوده و باید با کمک به این منابع انسانی مانع از دست رفتن این نیروها به دلایل محرومیت شد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نیروی انسانی خلاق ثروت جوامع است

به مناسبت روز دانش آموز، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با نمایندگان تشکل های دانش آموزی اظهار کرد: بالاترین عنصری که در جوامع اقدام به تولید ثروت می کند منابع انسانی خلاق و دانشمند است.

وی با تاکید بر توجه جدی دانش آموزان به تعلیم و تربیت، توجه به مطالعه و تحقیق و تلاش توام با استفاده از قوه تعقل را از جمله علت های مهم نیل به موفقیت و شادکامی دانست.

استاندار اردبیل فعالیت های غیردرسی دانش آموزان را گامی برای تکامل فکری و شخصیتی عنوان و اظهار کرد: اگر این فعالیت ها انجام نشود، شخصیت های تاثیرگذار در زندگی مردم تربیت نمی شوند.

عاملی بیان کرد: حضور در فعالیت های اجتماعی در قالب تشکل ها گامی برای خودسازی و ورود به جامعه‌سازی بوده و لازم است در همه برهه های فعالیتی کسب رضای خداوند و خدمت به مردم سرلوحه اقدامات باشد.

وی با بیان اهمیت نقش تشکل های دانش آموزی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور، حضور در این فعالیت ها را گامی برای بصیرت افزایی و تکمیل تفکرات دانست.

استاندار اردبیل با اشاره به روز ۱۳ آبان ماه ،روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، از دانش آموزان خواست در خصوص فلسفه نامگذاری این روز تحقیق کنند.

عاملی گفت: استکبار جهانی به هیچ عنوان خواهان پیشرفت و توسعه علمی و فنی کشور ما نبوده و لازم است دانش آموزان در خصوص عواقب کشورهای تبعیت کننده از استکبار و کشورهای توسعه یافته با اتکا به نیروی انسانی خود تحقیق و تفحص کنند.

احمد ناصری، مدیر کل و رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان نیز در این نشست گفت: تعداد ۲۵۰ هزار دانش آموز در استان مشغول تحصیل علم هستند که ۵۷ درصد از این تعداد در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی هستند.

وی افزود: بالغ بر ۲۲ درصد در مقطع متوسطه اول و بیش از ۲۰ درصد نیز در مقطع متوسطه دوره دوم تحصیل می کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: ۲۰ هزار معلم و نیروهای فرهنگی در رده های مختلف برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در قالب ۱۹ منطقه آموزش و پرورش فعالیت دارند.

رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان به کسب مقام های مختلف علمی و فرهنگی توسط دانش آموزان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۸۳ دانش آموز در کنکور گذشته رتبه زیر هزار و یک نفر رتبه دوم کنکور را کسب کرده اند.

در این نشست نمایندگان تشکل های دانش آموزی از جمله مجلس دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، هلال احمر، خبرگزاری پانا و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برخی از مشکلات دانش آموزان را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار