امام جمعه پردیس:

قدرت دفاع بالایی در مقابله با دشمنان داریم 

پردیس (پانا) - امام جمعه پردیس با بیان اینکه هم‌اکنون قدرت دفاع بالایی در مقابله با دشمنان کشور وجود دارد، گفت هرچقدر توان داخلی تقویت شود، به طور قطع در آسیب‌هایی که دشمن به کشور می‌زند مقاومت بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
قدرت دفاع بالایی در مقابله با دشمنان داریم 

حجت الاسلام سیدحسین حسینی در مراسم هفته پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یعنی دفاع و حمله غیرمسلحانه گفت: ما ثابت کردیم که قدرت دفاع بالایی در مقابله با دشمنان داریم و هرگاه دشمن حمله کند ما آمادگی کامل برای ایستادگی در مقابل دشمنان و مقابله در برابر حمله‌های مسلحانه را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه ما باید قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف افزایش دهیم، افزود: بحث پدافند غیرعامل یعنی ما بدون تسلیحات و حمله نظامی بتوانیم، مقابل دشمن بایستیم و راه‌های نفوذش را سد کنیم.

امام جمعه پردیس با اشاره به حمله سایبری اخیر به کشور تصریح کرد: دشمن با حمله سایبری توانست چند روزی در شبکه کارت سوخت پمپ‌های بنزین اختلال ایجاد کند، به ما این نکته را گوشزد کرد که هرچقدر در زمینه‌های مختلف؛ از جمله نظامی، اقدامات غیرنظامی و شبکه ملی توانمندتر باشیم، قادر به محافظت بهتر و بیشتر از اطلاعات و دیگر اطلاعات و مسائل بومی کشورمان هستیم. به عبارتی در مقابل دشمنانمان بیمه خواهیم بود و به طور قطع چنین آسیب‌هایی را تجربه نخواهیم کرد .

حجت الاسلام حسینی با طرح این سئوال که آیا پدافند غیرعامل ساخته و پرداخته امروز بشر است؟ به عبارتی ما امروز یا در دو یا سه دهه اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم؛ یا قرآن، اسلام و ائمه اطهار(ع) برنامه پدافند غیرعامل را داشتند، ادامه داد: شیوه هجرت پیامبر اسلام (ص) یک نوع پدافند غیرعامل بود. رسول اکرم(ص) برای هجرت اول مسلمانان را فرستادند چون اگر خود ایشان اول می‌رفتند و بعد مسلمانان می‌خواستند بروند همه آنها را قتل عام می‌کردند. حضرت محمد (ص) با این تدبیر جان مسلمانان را حفظ کردند و این امر را می‌توان به نوعی راهکاری در سبک و سیاق پدافند غیر عامل دانست.

وی همچنین افزود: مقام معظم رهبری بارها و بارها بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، هرچقدر توان داخلی تقویت شود، به طور قطع ما در آسیب هایی که دشمن به ما می زند مقاوم تر خواهیم بود.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است «خودتان را در مقابل دشمن قدرتمند کنید و این همان پدافند غیرعامل است» گفت: برای حفاظت از مرزها چه مرزهای فیزیکی و چه فضای مجازی ما به شدت نیاز داریم تا تمامی اطلاعات کشور و ساختارهایی که در فضای مجازی فعالیت دارد را خودمان مدیریت کنیم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار