برگزاری مانور بزرگ فرزندان روح‌الله در بیش از ۷۰۰ نقطه سراسر کشور

تهران (پانا) - مانور بزرگ فرزندان روح‌الله، یادواره شهدای دانش‌آموز صبح امروز ۱۱ آبان با حضور مشاور وزیر و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی، مدیران و مشاوران سازمان در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور بزرگ فرزندان روح‌الله در بیش از ۷۰۰ نقطه سراسر کشور

اسماعیل بحری زاده در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت اظهار کرد: لازم است در این روز یاد و شهدای دانش‌آموز را گرامی بداریم و بر روح بلند ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در سراسر کشور سلام و درود بفرستیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شاخص با اشاره به اینکه این یادواره در بیش از ۷۰۰ نقطه در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: این شهیدان به الگو و اسوه‌های فرهنگی و تربیتی برای تمام نسل‌های کشور تبدیل شدند لذا وظیفه ماست که یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم.

بحری زاده با تبریک یوم الله ۸ و ۱۳ آبان افزود: یکی از شعارهای ما در سازمان دانش‌آموزی این است که دانش‌آموزان در فعالیت‌ها ایفای نقش داشته باشند.

مشاور وزیر ادامه داد: در آستانه روز ۱۳ آبان هستیم این روز به نماد استکبارستیزی تبدیل شده و ما نیز با شنیدن آن، این موضوع بر ذهن ما نقش می‌بند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد: واژه استکبار یکی از واژه‌هایی است که ریشه قرآنی دارد این واژه به تعبیر مقام معظم رهبری بعد از انقلاب در ادبیات سیاسی دنیا ورود پیدا کرده است.

وی با بیان تعریف استکبار گفت: استکبار یعنی اینکه یک بخشی در دنیا بواسطه احساس برتری مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی به خود اجازه دخالت در امور ملت‌ها و کشورهای دیگر را می‌دهند. ما باید در سازمان دانش آموزی توجه نسل نوجوان کشور را به نظام سلطه و منطق آن توجه دهیم؛ بر اساس منطق نظام سلطه دنیا به دو بخش ظالم و مظلوم تقسیم می‌شوند.

مشاور وزیر در ادامه به مقایسه منطق نظام سلطه و انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: منطق سلطه مقابل منطق انقلاب است؛ در منطق سلطه ظلم و ظالم اصالت دارد و مظلوم حق دفاع از خود را ندارد اما در منطق انقلاب اسلامی نباید فردی ظلم کند و نباید اجازه دهد فردی به او ظلم کند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی روز ۱۳ آبان را روز مبارزه با استکبار و نظام سلطه دانست و افزود: اکنون نماد استکبار جهانی برای ما امریکا است امریکا در طول بیش از ۴۰ سال گذشته از انقلاب، دشمن درجه یک انقلاب اسلامی بوده و هست و مادامی که این منطق بر حکومت آمریکا حاکم است، همچنان این دشمنی ادامه خواهد داشت. در واقع دشمنی آمریکا با ملت ایران ذاتی و ناشی از منطق نظام سلطه است.

وی گفت: ۱۳ آبان ۳ مناسبت ویژه دارد؛ اولین مناسبت در سال ۱۳۴۳ بود که امام (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون اعتراض کردند. دومین مناسبت ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ بود که دانش‌آموزان در مبارزه علیه رژیم وابسته به آمریکا قیام کردند که مزدوران جلاد رژیم آمریکایی طاغوت این دانش‌آموزان را به شهادت رساندند. سومین اتفاق حدود یک سال بعد از انقلاب در سال ۵۸ بود که دانشجویان‌ پیرو خط امام (ره) ضربه محکمی به نظام سلطه زدند و لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر خود در آوردند و این ضربه متقابلی بود که بعد از پیروزی انقلاب و طبق منطق استکبار ستیزی انقلاب انجام گرفت.

وی ضمن درخواست از دانش‌آموزان برای مطالعه اسناد لانه جاسوسی ادامه داد: منطق انقلاب اسلامی این است که به هیچ کشوری ظلم نمی‌کند و اجاره نمی‌دهد کشوری نیز به ایران ظلم کند یک نمونه از نشانه این اجازه ندادن ها، تقدیم شهدای دانش‌آموز است.

مشاور وزیر در پایان تاکید کرد: با توجه به بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی، میدان دادن به جوانان اصل قرار گرفته است. بحول و قوه الهی در این فصل جدید سازمان پویاتر، بانشاط تر و فعال تر در مسیر فرهنگ و منطق انقلاب اسلامی گام خواهد برداشت.

گفتنی است در این مراسم بعد از صحبت‌های قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز که بر امر دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری تاکید داشت، از شال‌های تشکیلاتی سازمان رونمایی شد و مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، خواهر شهید فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی استان البرز و برخی از مربیان و دانش‌آموزان سازمان دانش‌آموزی این شال‌ها را به گردن خود انداختند.

همچنین در پایان این مراسم از تعدادی از دانش‌آموزان و مربیان سازمان دانش‌آموزی تقدیر و لوح نمادین بازمهندسی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی از سوی مسئولان امضا شد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار