رشد 32 درصدی صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت ۷۶۲ هزار تن کالا از ابتدای امسال تا پایان مهر از طریق بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد 32 درصدی صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین علی میر اظهار کرد: سیمان، کاشی، سرامیک، بیسکوییت، کیک، آبمیوه، میوه، رانی و دیگر اقلام خوراکی عمده کالاهایی است که از طریق بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

وی افزود: امسال 3 هزار و 652 راس دام سبک و سنگین شامل گاو، گوساله، شتر و بز از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان وارد کشور شده است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان با اشاره به فعالیت 7 بازارچه مرزی در استان ادامه داد: تجارت در بازارچه‌های مرزی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحول منطقه محسوب می‌شود و کمک قابل توجهی به چرخه اقتصاد و تولید کشور می‌کند.

گفتنی است بازارچه‌های مرزی محوطه‌ای است محصور، واقع در نقطه صفر مرزی در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا، یا مکان‌هایی که طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین ایران و کشورهای همجوار تعیین می‌شود و اهالی ۲ طرف مرز می‌توانند تولیدات و محصولات کشور خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات برای داد و ستد در این بازارچه‌ها عرضه کنند.

سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان‌های مرزی کشور را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرزهای مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار