انتظار از دستگاه‌های اجرایی، معرفی بی سوادان و کم‌سوادان است

تهران(پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت با توجه به اینکه ثبت‌نام در کلاس‌های دوره سوادآموزی به صورت رایگان است، از تمام باسوادان و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تا افراد محروم از نعمت سواد و کم‌سوادان برای باسواد شدن و تداوم سوادآموزی شناسایی، تشویق، دعوت و راهنمایی شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
انتظار از دستگاه‌های اجرایی، معرفی بی سوادان و کم‌سوادان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عربعلی زینالی ضمن بازدید از مناطق و واحدهای سوادآموزی با تاکید بر نقش بی بدیل نهضت سوادآموزی در شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان و کم‌سوادان گفت: براساس برنامه ششم توسعه همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری با نهضت سوادآموزی در امر شناسایی، جذب و ریشه کنی بی سوادی هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: از شاخص‌های توسعه و پیشرفت هر کشور و جامعه‌ای، ارتقای نرخ باسوادی هر فرد است و توجه برای رسیدن به عدالت، بهره مندی آحاد جامعه از حداقل مهارت سواد خواندن و نوشتن است. دوره سوادآموزی از پایه‌های اصلی نظام آموزش بزرگسالان است و آموزش مهارت‌های خواندن و نوشتن، درک و فهم متن‌های ساده فارسی و چهار عمل اصلی ریاضی، روخوانی قرآن کریم را آموزش می‌بینند ‌و گواهی نامه قبولی این دوره برابر با پایان سوم ابتدایی محسوب می‌شود.

زینالی در ادامه تصریح کرد: بی سوادان گروه سنی ۱۰سال و بالاتر می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در دوره سوادآموزی به مدارس شهر و روستا و ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان مراجعه کنند.

دبیر کمیته بهبود کیفیت استان از همه دستگاه های اجرایی در راستای نهضت همگانی ریشه کنی بی سوادی خواست که مخاطبان و مراجعان بی سواد را شناسایی و برای باسواد شدن آنان را تشویق، دعوت و راهنمایی کنند.

وی در پایان با تاکید بر حفظ بهداشت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا، ضمن ترغیب همگان به دریافت واکسن و واکسیناسیون عمومی گفت: همه می‌دانیم که آموزش و آموختن از حقوق اساسی و اولیه انسان‌ها و بسترساز شکوفایی است و از نتایج آموزش، دانش و مهارت‌هایی است که به فرد توان می‌دهد تا از نیروی خود در خانواده و جامعه استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار