معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

آموزش و پرورش قلب جامعه و معلم قلب این مجموعه است

تبریز(پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد آموزش و پرورش قلب جامعه و معلم قلب این مجموعه است که کانون پرورش و خلق آینده و آینده سازان است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش قلب جامعه و معلم قلب این مجموعه است

همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل(8 تا 14 آبان) در سراسر کشور، آیین بزرگداشت این هفته با هدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان نسبت به اهمیت این موضوع صبح امروز در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی میثاق ناحیه 3 تبریز برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آئین بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در محل جلسه سالن اجتماعات مجتمع آموزشی میثاق ناحیه 3 تبریز با بیان اینکه آموزش و پرورش یک استراتژی به نام سند تحول بنیادین دارد، گفت: تمام برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت باید براین اساس باشد.

عاشور اکرمی ادامه داد: در اهمیت کیفیت باید اذعان کرد که نابودی یک کشور منوط به از بین بردن کیفیت است و در راستای همین پدافند غیرعامل رویکرد مجموعه ارتقاء کیفیت در تمامی ابعاد ماموریت تعلیم و تربیت است.

وی یادآور شد: پدافند غیرعامل که یکی از تاکیدهای اساسی سند تحول است، با هدف تربیت نیروی انسانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اکرمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش 3 ویژگی منحصربه فرد دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش قلب جامعه و معلم قلب این مجموعه است که کانون پرورش و خلق آینده و آینده سازان است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه تعلیم و تربیت زیربنای توسعه است و این نهاد بی تردید منشاء قدرت در تمامی ابعاد است، اذعان کرد: محل تربیت نیروی انسانی کارآمد که منشاء توسعه و قدرت است آموزش و پرورش است.

همچنین در این مراسم معاون مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به جنگ جهانی و تعداد کشته شدگان نظامی و غیرنظامی گفت: وقتی که جنگی اتفاق می افتد با تکنولوژی و پیشرفتی که وجود دارد مردم عادی و شهرها نیز درگیر موضوع می شوند، پس برای اینکه بتوانیم در مواقع خطر جامعه را مسئول کنیم باید در مواقع صلح و آرامش به فکر رفتارهای پدافند غیرعامل باشیم.

وی افزود: این رفتارها یعنی ایمن سازی مراکز مهم حیاتی، توسعه چشمگیر نیروی انسانی، ارتقا قابلیت بقا و حفظ کشور در مواقع بحران و در واقع پدافند غیرعامل پیشگیری از بحران است. با توجه به این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است و برای اینکه بحرانی نشود، افزایش آستانه تحمل و مقاومت ملی، فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در خصوص پدافند غیرعامل در وضعیت آسیب پذیری ضروری است.

معاون مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی، ادامه داد: آناتومی انسان نیز به صورت ذاتی رفتار پدافند غیرعامل دارد و این الگویی طبیعی است که بتوانیم رفتار پدافندی داشته باشیم و باید افکار و کردار و اندیشه ها را در راستای پدافند غیرعامل قرار دهیم.

وی تاکید کرد: متخصصین در تمام زمینه ها در پیاده سازی و اجرای پدافند غیرعامل در حوزه های سایبری مثل برنامه شاد، حوزه مردم محور که تمام آحاد درگیر هستند، حوزه شیمیایی و پرتوی، حوزه زیستی، حوزه اقتصادی و ... یاریگر باشند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه پدافند غیرعامل، خنثی‌سازی تهدیدهای دشمن است، حفظ تمامیت ارضی و امنیت ملی را از اهداف مهم پدافند غیرعامل معرفی کرد.

معراج پیری تاکید کرد: همه دستگاه ها و نهادها در راستای تبیین اهداف و اهمیت وجودی پدافند غیرعامل نقش اساسی و تعیین کننده دارند.

وی بر آموزش دانش آموزان و اولیا با هدف پیشگیری از آسیب اشاره کرده و گفت: خوشبختانه دستگاه تعلیم و تربیت پتانسیل بالایی برای فرهنگ سازی جامعه در راستای پدافند غیرعامل دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار