خودمراقبتی، نسخه‌ای پیشگیرانه دربرابر آسیب‌های اجتماعی است

بهارستان یک(پانا)- کارشناس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اداره آموزش و پرورش بهارستان یک در نشست توجیهی طرح یاریگران زندگی که با محوریت اهداف، انتظارات و دستورالعمل‌های اجرایی طرح یاریگران زندگی برگزار شد، خودمراقبتی را، نسخه‌ای پیشگیرانه دربرابر آسیب‌های اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خودمراقبتی، نسخه‌ای پیشگیرانه دربرابر آسیب‌های اجتماعی است

نشست توجیهی طرح یاریگران زندگی با حضور مصطفی برجی کارشناس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، غلامرضا قره‌باقری معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، دکتر ساناز خدادوست کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان و دیگر کارشناسان و در جمع مدیران، معاونین پرورشی و رابطین پیشگیری در کانون شهید مطهری شهرستان بهارستان با محوریت اهداف، انتظارات و دستورالعمل اجرایی طرح یاریگران زندگی، برگزار شد.

برجی کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، با اشاره به مفید بودن این طرح در جهت پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و آگاهی‌بخش در جامعه است که دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا پایان متوسطه دوم را تحت پوشش برنامه‌های آموزشی - مشاوره‌ای خود، قرار می‌دهد.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد به صورت همزمان برای 3 گروه تأثیرگذار در نظام آموزشی که شامل دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس ایجاد شده است.

برجی تصریح کرد: یکی از مهارت‌هایی که در این طرح به آن توجه ویژه شده‌ است، مهارت خودمراقبتی است؛ چرا که این مهارت مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد به مواد مخدر است که دراین روزها در دو کانون خانه و مدرسه باید اهمیت ویژه‌ای به آن داده شود.

کارشناس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی افزود: خودمراقبتی یک نسخه پیشگیرانه است که با توجه به شبیخون فرهنگی و تغییرات اجتماعی و مافیای مواد مخدر، آموزش و پرورش مداخلات مهارت آموزی و توانمندسازی روانی اجتماعی و ارائه بسته‌های ارتقای خدمات مشاوره‌ای و همچنین طرح صدای مشاور را در برنامه کار خود، قرار داده است و بطور کلی در این طرح تلاش شده است تا 3 مهارت روانی دانش‌آموزان مهارت نه گفتن، ارتباط بین فردی و جرات‌مندی پرداخته شود.

برجی، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی درمیان نوجوانان، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرایی می‌کند.

همچنین غلامرضا قره‌باقری معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با مشکلات و آسیب‌های تهدید کننده سلامت روانی و جسمی کودکان و نوجوانان، بر لزوم اجرای طرح‌های پیشگیرانه تاکید کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار