امام جمعه قم:

آموزش و پرورش در حوزه امر به معروف و نهی از‌منکر نقش آفرینی کند

قم(پانا)- خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه قم با تاکید بر ضرورت گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش باید برنامه‌های ویژه‌ای برای جوانان و نوجوانان داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در حوزه  امر به معروف و نهی از‌منکر نقش آفرینی کند

آیت الله «سید محمد سعیدی» امام جمعه قم ظهر جمعه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای قدس با اشاره به شأن و منزلت قم بعنوان مرکز نشر معارف دینی و اسلامی گفت: مسئولان باید نسبت به حفظ شأن و منزلت اهتمام جدی داشته باشند و هر مسئولی که از این ارزش‌ها عبور کند باید پاسخگو باشد.

وی افزود: برخی در قم به دنبال خدشه زدن به هویت این شهر مذهبی و انقلابی هستند که ضروری است نیروی انتظامی با حساسیت با این افراد نفوذی برخورد کند.

خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه قم با تاکید بر ضرورت گسترش و نهادینه سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش باید برنامه‌های ویژه ای برای جوانان و نوجوانان داشته باشد و شهرداری نیز باید در ساخت و سازها به حفظ هویت معنوی قم اهتمام جدید داشته باشد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در هر شهری لازم و خوب است اما برای مردم قم که موظف به پاسداری از قداست این شهر هستند بسیار لازم و ضروری است.

آیت الله سعیدی با اشاره تهاجم بی سابقه فرهنگی دشمن تقویت مبانی فرهنگی و اعتقادی بسیار ضروری دانست و افزود: مسئولینی که در هستند وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند و باید به قم به عنوان ام القرای جهان اسلام نگاه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ورود حضرت معصومه (س) و روز قم اشاره کرد و افزود: ورود حضرت معصومه (س) عملاً تاریخ این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و انتخاب شدن قم توسط حضرت معصومه (س) نشان دهنده جایگاه برجسته و مهم این شهر و مردمانش است.

وی افزود: مردم قم بارها مورد دعای خاص پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم سلام) بوده‌اند و مقدس بودن تربت قم به صراحت در روایات آمده و تردیدی در تقدس و شرافت این شهر وجود ندارد.

امام جمعه قم به اختلال در سامانه جایگاه‌های توزیع سوخت در کشور اشاره کرد و افزود: دشمن بر روی این توطئه حساب ویژه ای بازکرده بود تا با ایجاد مشکل در تأمین سوخت مردم حوادث تلخی را بوجود آورد.

وی افزود: مردم با صبوری و متانت و اقدامات به موقع دولت این فتنه نیز نتوانست مشکل جدی را برای کشور به وجود آورد.

آیت الله سعیدی به روز شهادت شهید حسین فهمیده به عنوان روز دانش آموز و همچنین تسخیر لانه جاسوسی گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کار بزرگی بود که توسط دانشجویان و دانش‌آموزان متعهد و انقلابی صورت گرفت و بسیاری از آنها بر سر عهد و پیمان ماندند هرچند که برخی از آنها از سر احساس وارد میدان شده بودند، بعدها از این مسیر رویگردان شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار