افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی ویژه دانش‌آموزان جسمی حرکتی کشور با ۲۴ کلاس در یزد

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد، فاطمی استاندار استان یزد، فرماندار، مدیر کل آموزش و پرورش، رئیس شورای شهر، خیرین مدرسه ساز و مسئولین محلی استان یزد بزرگترین مجتمع آموزشی استاندارد دانش‌آموزان جسمی حرکتی کشور در شهر یزد افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی ویژه دانش‌آموزان جسمی حرکتی کشور با ۲۴ کلاس در یزد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مراسم افتتاح این مجتمع خیر ساز ضمن تقدیر از خیرین در نهضت مدرسه سازی گفت: این مجتمع آموزشی بزرگترین مجتمع آموزشی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی در کشور است که با همت خیرین به بهره برداری رسیده است.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰ است گفت: این سازمان در راستای عدالت آموزشی و ایجاد امکانات برابر تحصیلی برای تمام دانش آموزان، بویژه دانش آموزان استثنایی ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس نظریه توسعه انسان مبنا، مبنای توسعه در جامعه همه انسان ها با تمام ویژگی ها هستند و معلولین نیز در این توسعه نقش اساسی را دارند.

حسینی گفت: جامعه آرمانی جامعه ای فراگیر، عادلانه، بدون محدودیت، بدون مانع، مناسب سازی شده و دوستدار انسان است و برای رسیدن به این جامعه نظام تعلیم و تربیت بویژه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نقش مهمی را دارد‌.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع سرشار انسانی به سرمایه انسانی است و این رسالت در بخش دانش آموزان با نیازهای ویژه بر عهده آموزش و پرورش استثنایی است.

معاون وزیر با بیان اینکه مجتمع آموزشی یزدبسپار برای فرشتگان زمینی ایجاد شده است گفت:حضرت امام (ره) خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه و معلولین را به مثابه خدمت به پیامبر اکرم (ص) می داند و مدرسه سازی برای فرشتگان زمینی بزرگترین اجر را نزد پروردگار دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ۷ هزار و ۱۱۰ دانش آموز جسمی حرکتی در مدارس کشور در حال تحصیل هستند گفت: با افتتاح این مدرسه تعداد مدارس دانش آموزان جسمی حرکتی به ۲۸ مدرسه رسید.

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان جسمی حرکتی شدید آموزش های منزل محور را نیز دارد و به هر یک از این دانش آموزان بیش از ۱۵ میلیون تومان تجهیزات اختصاص می باید.

حسینی تصریح کرد: تولید ۶۰۸ محتوای آموزشی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی و ۶۸ اثر ویژه معلمان این دانش آموزان بخشی از خدمات آموزشی برای این طیف از دانش آموزان است.

وی با اشاره به خدمات حمایتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان استثنایی گفت: در ۱۸ آیتم خدمات حمایتی به دانش آموزان ارائه می شود که یکی از این آیتم ها کمک هزینه خرید ولیچر است.

وی افزود: اعتبار خدمات حمایتی در سال گذشته ۷ میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون وزیر با بیان اینکه نهضت ملی توان افزایی برای تامین تجهیزات آموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است، گفت: سال گذشته با همت خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان تجهیزات توان افزایی برای دانش آموزان استثنایی خریداری شد و خیرین یزدی نیز یک میلیارد تومان به این نهضت کمک کردند.

وی تصریح کرد: دو میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات نهضت توان افزایی به استان یزد در سال جاری اختصاص خواهد یافت و امید است شورای شهر یزد نیز معادل این رقم برای خرید این تجهیزات پیش بینی کند.

حسینی ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را از ضروریات آموزش حضوری به این دانش آموزان دانست و گفت: در سال جاری ۲ میلیارد تومان برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان یزد اختصاص خواهد یافت و درصورت مشارکت شورای شهر تمامی هزینه های سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی تامین خواهد شد.

در این مراسم آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز با بیان اینکه مدرسه سازی زمینه ساز رشد بندگان خدا و نردبان ترقی انسان ها است گفت: ارزش انسان ها به کارهای خوبی است که انجام می دهند زیرا کار خوب انسان ها نشان از ذات درونی و سرشت خوب انسان ها است.

وی افزود: معلمین و خادمین به دانش آموزان استثنایی کار بسیار ارزشمندی انجام می دهند و نزد خداوند متعال اجر عظیم دارند.

شایان ذکر است مجتمع آموزشی گروه تولیدی یزدبسپار بزرگترین مجتمع آموزشی دانش آموزان جسمی حرکتی کشور است که در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع و زیر بنای ۳ هزار و ۷۳۴ متر مربع در ۲۴ کلاس و با اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان توسط خیر نیک اندیش محمد تقی شهوازیان ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار