سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی تا اوایل آذر ادامه دارد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست مشترک با معاونت آموزش ابتدایی، مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی و انجمن اولیا و مربیان بر لزوم اطلاع‌رسانی و اقناع والدین و مربیان پیش‌دبستانی جهت ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی تا اوایل آذر ادامه دارد

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی،‌ سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه در سال جاری سنجش 600 هزار نوآموز پیش‌دبستانی هدف‌گذاری شده است گفت: علی‌رغم مشکلات سامانه سیدا برای ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها تاکنون 103 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت‌گیری شده‌اند.

وی افزود: سنجش این نوآموزان در 471 پایگاه سنجش در سراسر کشور در حال انجام است و فعالیت این پایگاه‌ها تا اواخر آذر ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه سنجش پیش‌دبستانی‌ها از سال 1394 آغاز شده است گفت: باتوجه‌به هدف‌گذاری سنجش 600 هزار نوآموز پیش‌دبستانی برای سال جاری، لزوم اطلاع‌رسانی و اقناع خانواده‌ها و مدیران پیش‌دبستانی‌ها با رویکرد تهییجی و از روش‌های مختلف ضروری است.

وی افزود: تولید بسته اطلاع‌رسانی ویژه والدین و مدیران مراکز پیش‌دبستانی با نظارت معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و توزیع گسترده آن از طریق روابط‌عمومی وزارت، برگزاری نشست خبری، استفاده از ظرفیت ماهنامه پیوند، استفاده از ظرفیت انجمن‌های اولیاومربیان باهدف اطلاع‌رسانی به اولیا و استفاده از ظرفیت صداوسیما و شبکه شاد ازجمله راه‌های اطلاع‌رسانی این برنامه است.

حسینی در پایان تصریح کرد: گزارشی از برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۱۴۰۰ برای ارسال به دولت و کمیسیون آموزش مجلس نیز تهیه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار