آشتی نسل جوان با هنر به واسطه «پرواز برفراز هنر»

تهران(پانا) - یک دبیر بازنشسته هنر منطقه یک معتقد است برگزاری جشن نگاره‌ها به سبک پرواز بر فراز هنر، آشتی با هنر است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آشتی نسل جوان   با هنر به واسطه «پرواز برفراز هنر»
عذرا عفیفی؛ دبیر بازنشسته آموزش و پرورش منطقه یک، در گفت و گو با پانا بیان کرد: «اولین جشن نگاره پرواز بر فراز هنر با همت سوزان وزیری، هنرمند بنام که صاحب آثار بسیار زیبا با مضامین مذهبی و دارنده چندین مدال "بهترین هنرمند" درفرهنگسرای نیاوران برگزار شد.»
وی افزود: «اخیرا افتخار این را داشتم که آثارم در اولین جشن نگاره پرواز بر فراز هنر به نمایش درآید. آثار منتخب هنرمندان کشور پس از پنج مرحله داوری، در این جشن نگاره ای به نمایش گذاشته شده است.»
عفیفی با اشاره به اینکه برای اولین بار در ایران به این سبک جشن نگاره پرواز بر فراز هنر برگزارشده است؛ گفت: «استاد وزیری با هدف تجلیل ازهنرمندان پیشکسوت و معروف و حمایت از هنرمندان گمنام که متاسفانه آثار ارزشمند آنها زیاد مورد توجه عموم قرار نمی گیرد. این جشن نگاره را برگزار کرد. این کار بسیار پسندیده و قابل تقدیر مورد استقبال بسیار زیاد مخصوصا قشر جوان قرار گرفت و در واقع یک نوع آشتی نسل جوان باهنراست.
وی افزود: این جشن نگاره شامل انواع تکنیک نقاشی، طراحی، هنرهای تجسمی، مجسمه سازی، خوشنویسی و.... است.»
عفیفی که فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد نقاشی است؛ افزود:« خودم بسیار علاقمند به هنر مخصوصا رشته نقاشی هستم. تکنیک خاص من در نقاشی ماژیک است و سبک کارم ترکیبی از هنر ایرانی و مدرنیته است. نقاشی هایم به نوعی نشات گرفته از رنگ بافت ترکیب و طرح های اصیل ایرانی است.»
عفیفی در ادامه تصریح کرد: «هدف از انتخاب تکنیک ماژیک علاقه به ابداع و نوآوری در یک سبک خاص با ابزاری که بسیار بیگانه است برای خلق آثار هنری به صورت تخصصی است.»
وی افزود: «خلق آثار هنری کار ذهنی و انتزاعی است و سعی کردم با استفاده از ماژیک احساسات درونی و ذهنی خود را به تصویر بکشم. چندین نمایشگاه انفرادی نیز برگزار کرده ام.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار