معادل‌یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش‌وپرورش استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت بر اساس تفاهم‌نامه با فرهنگستان زبان و ادب فارسی کارگروهی برای واژه‌گزینی و معادل‌یابی واژه‌های بیگانه در حوزه کودکان استثنایی تشکیل شده و این کارگروه تاکنون صد واژه تخصصی را معادل‌یابی فارسی کرده است.

کد مطلب: ۱۲۲۵۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
معادل‌یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش‌وپرورش استثنایی

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان با اعلام این خبر گفت: واژگان مصوب به فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارسال و پس از تأیید فرهنگستان در کتاب‌ها، مجلات و مقالات سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بکار برده خواهد شد.

معاون وزیر با اعلام آخرین وضعیت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان گفت: علی‌رغم مشکلات سامانه سیدا تاکنون 98 هزار و 919 نوآموز پیش‌دبستانی در برنامه سنجش نوبت‌گیری شده‌اند و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی تا اوایل آذر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون 99.48 درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز در برنامه سنجش نوبت‌گیری شده‌اند که از این میزان 96.9 درصد سنجش و در مدارس مناسب جایابی شده‌اند.

حسینی خواستار پیگیری پروژه‌های در حال تکمیل آموزش‌وپرورش استثنایی از طریق سازمان نوسازی مدارس و ادارات استان‌ها شد و گفت: بر اساس آخرین آمار 160 پروژه مربوط به آموزش‌وپرورش استثنایی نیمه‌تمام هستند که حدود 40 پروژه از این تعداد تکمیل شده است و منتظر تجهیز است.

وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی 14 استان کشور فاقد مدرسه اتیسم اختصاصی بودند که در 6 استان این مدارس با مشارکت خیرین در حال ساخت است.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری سه بسته تحولی "آموزش، پرورش و توان‌بخشی خانواده محور"، "جشنواره نشاط" و "غربال و مداخله بهنگام نوآموزان ۵ تا ۷ ساله در معرض مشکلات ویژه یادگیری" در آموزش‌وپرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است گفت: برخی از شاخص‌های سه بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام طلایی استمراری بود که در سال جاری نیز اجرای این شاخص‌ها ادامه پیدا می‌کند.

حسینی در پایان خواستار پیگیری صدور ابلاغ تمامی همکاران، تفویض اختیار و سنوات ارفاقی شد و گفت: امید است با پیگیری‌های مدام بخشی از مشکلات همکاران آموزش‌وپرورش استثنایی مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار