خنیفر: پیامبر (ص) اسوه پایداری در راه دین و زندگی است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد حضرت محمد (ص) از ابتدای زندگی با مواجه شدن با همه سختی‌ها با اتصال قلب خود به معبود، زمینه رشد بیش از پیش خود را مهیا و مجموعه‌ای از کمالات انسانی شد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: پیامبر (ص) اسوه پایداری در راه دین و زندگی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در استان قزوین، با تبریک هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) با تاکید بر آغاز کارها با نام خدا تصریح کرد: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) کتاب هدایت بشر برای دستیابی به منزل مقصود است. اگر خوب از این کتاب شریف و برنامه های آن در زندگی خود استفاده کنیم به طور حتم هم سعادت دنیوی را کسب و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی بشر است دست خواهیم یافت.

خنیفر، با اشاره به عامل بودن پیامبر (ص) در تمام عمر و علاقه و اشتیاق ایشان به هدایت عموم گفت: دعوت مردم به سوی حق و حقیقت و راهنمایی و حرکت دادن افراد به سوی خدا امری بس سخت و دشوار بود، چرا که رهانیدن بشر از خودخواهی و خودپرستی و هدایت به سمت حقیقت کاری سخت و طاقت فرسا است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، شیوه های کافران را در مبارزه با پیامبر خدا (ص) در گذشته و حال متفاوت خواند و افزود: مهم ترین روش پیامبر در مبارزه با دشمنان، منزوی و طرد کردن آن ها در درون جامعه اسلامی بود. در نتیجه نزول آیاتی از قرآن در خصوص معرفی دشمنان و منافقان اسلام و برخوردهای مدبرانه پیامبر در گذشته و همچنین توجه رهبران دینی و جامعه مسلمان جهان در زمان کنونی نسبت به اهداف شیطانی دین ستیزان، حساسیت و عکس العمل شدید نسبت به دشمنان اسلام برانگیخته و در نتیجه، موقعیت و اثرگذاری آن ها در جامعه تضعیف و از بین می رود.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، شخصیت بزرگ پیامبر اسلام (ص) را عالم گیر دانست و گفت: رسول خدا بهترین و پاک ترین شخصیت عالم امکان است، دانشمندان و نویسندگان غیر مسلمان جهان، دیدگاه های متفاوتی را راجع به پیامبر اعظم بیان کرده اند.

وی، برنارد شاو را از جمله این نویسندگان برشمرد و افزود: از نظر این نویسنده ایرلندی، حضرت محمد (ص) را باید منجی بشریت خواند، اگر مردی مثل او حاکمی در عصر جدید می شد برای حل مشکلاتش از صلح و دوستی استفاده می کرد.

این مقام مسؤول، آزادمنشی، مردم گرایی و خیرخواهی را سه شاخصه اصلی پیامبر (ص) از نظر لامارتین مورخ مشهور اعلام و اظهار داشت: از نظر ویل دورانت نیز محمد (ص) پیغمبری بزرگ و موحدی کامل بود که مانند نداشت و برای اصلاح بشر مبعوث شد.

خنیفر، در ادامه از دیدگاه کارل ماکس دیگر اندیشمند غیر مسلمان غرب سخن گفت و افزود: از نظر وی، حقیقت انکار ناپذیر این است که محمد مبعوث شد تا رسالتی را که خلاصه رسالات سابق و مافوق آن ها بود، برای عالم بیاورد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، پیامبر اکرم (ص) و اجداد ایشان را حنیف و گروه نخست یکتاپرستان قبل از ادیان معرفی و تصریح کرد: ایرانیان، معروف به آریانیست و یکتاپرست، گروه دومی بودند که در تاریخ بشریت هرگز بت را پرستش نکردند.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، سیاستمدار خیرخواه، رئیس دولت ممتاز، امین عام و خاص بودن، بنیانگذار نخستین سازمان مردم نهاد، خطیب، قانونگذار، نخستین نظریه پرداز دینی، اخلاق گرای بی نظیر، فرمانده عادل و بهترین معلم را از جمله خصلت های برجسته حضرت محمد (ص) در منابع دنیای غرب برشمرد.

وی، با اشاره به کتاب آرمسترانگ، صاحب ‌نظر غیر مسلمان وین پس از یازده سپتامبر 2002 گفت: این صاحب نظر در خصوص زندگی پیامبر اسلام، کتابی نوشت که در ردیف پر فروش‌ترین کتاب‌ های سال آمریکا و اروپا قرار گرفت. انگیزه اصلی او در نوشتن این کتاب نیز دفاع از اسلام و روشن کردن ذهن مسیحیان غربی نسبت به پیامبر اسلام (ص) بود.

این مقام مسؤول، پیامبر (ص) را اسوه پایداری در راه دین و زندگی معرفی کرد و افزود: حضرت محمد (ص) از ابتدای زندگی با مواجه شدن با همه سختی ها با اتصال قلب خود به معبود، زمینه رشد بیش از پیش خود را مهیا و مجموعه ای از کمالات انسانی شد.

خنیفر، پیامبر را از شراب، شهوت و شمشیر بر حذر دانست و تصریح کرد: از نظر ایشان اگر کسی خواهان سعادت دنیا و آخرت است باید با دوری از هتک حرمت دیگران در صیانت از آبروی خود و دیگران کوشا باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در ادامه از اعجاز عددی و نظم ریاضی حاکم بر قرآن سخن گفت و با اشاره به مقدس بودن اعداد یک، سه، هفت، ده، چهارده، هفتاد و پنج و هزار، افزود: برخی نویسندگان و صاحب ‌نظران در چند دهه اخیر بعد دیگری برای اعجاز قرآن بیان کرده‌اند، از نظر این افراد نظم و چینش شماره ها و اعداد در کتاب آسمانی، بسیار منطقی و شگفت انگیز است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، از دیگر ویژگی های قرآن را تکرار کلمات علم و ایمان به طور جداگانه 811 مرتبه، واژه های حیات و موت هر کدام 145 مرتبه، دنیا و آخرت هر کدام 115 مرتبه و شیطان و ملائکه هر کدام 88 مرتبه اعلام کرد و گفت: این ویژگی، خاص قرآن کریم بوده و وجهی از وجوه اعجاز آن به شمار می‏ رود.

وی، خطاب به دانشجو معلمان، قرآن کریم را میراث تکرار ناپذیر پیامبر اسلام (ص) دانست و تاکید کرد: باید با قرآن مانوس بود، چرا که در این صورت همه زندگی بشر با آرامش طی خواهد شد.

این مقام مسؤول، بر تمسک به قرآن کریم به هنگام فتنه، تصریح کرد و گفت: بنا به فرمایش رسول اکرم (ص) هنگامی که فتنه ها چون پاره‌ های شب تار، شما را در خود پیچید، به قرآن روی بیاورید.

خنیفر، از معراج حضرت محمد (ص) بر اساس نظریه نسبیت اینشتین سخن گفت و خاطر نشان کرد: طبق نظریه نسبیت اینشتین، سرعت حرکت بدن پیامبر (ص) بسیار بالا بوده است، تمام وقایعی که ایشان در جریان معراج مشاهده نمودند، در کسری از ثانیه اتفاق افتاده است. اینشتین در رساله پایانی عمر خود اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داد و آن را کامل ترین دین دانست.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، از تورات به عنوان کتابی تاریخی، انجیل، کتابی اخلاقی و قرآن کریم، کتاب زندگی یاد و تصریح کرد: نود درصد آیات قرآن، کتاب زندگی و ده درصد آن جهاد و مبارزه و مسائل سیاسی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان تاکید کرد: اگر خواهان عمل کردن به قرآن هستیم، باید به طور مستمر و روزانه به قرآن مراجعه تا در پرتو دستورات و راهنمایی های مهم این کتاب آسمانی در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار