مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی:

ارتقای شاخص‌های سلامت عمومی با نقش‌آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان ممکن است

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ارتقای شاخص‌های سلامت عمومی در هر جامعه‌ای را کمک‌کننده به ارتقای کیفیت زندگی برشمرد که  با نقش‌آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان ممکن و میسر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای شاخص‌های سلامت عمومی با نقش‌آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان ممکن است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی‌، مسعود شکوهی با تیریک فرا رسیدن هفته بهداشت روان ، توجه به سلامت و بهداشت روان و ارتقا آن را در شمار وظایف مهم نظام تعلیم و تربیت بر شمرد و تاکید کرد: سرمایه گذاری بر روی سلامت روان دانش آموزان- به مثابه پویا‌ترین و آینده سازترین بخش هر جامعه - امری ضروری و انکار‌ناپذیر است.

وی افزود: پرداختن به چنین زیرساختی از مهمترین و مؤثرترین راهکار‌های ارتقاء شاخص‌های سلامت عمومی در هر جامعه‌ای خواهد بود که علاوه بر کمک به ارتقاء‌ کیفیت زندگی، خود عامل بازدارنده ای در برابر عوامل مخاطره آمیز‌، به ویژه آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر است، اما نباید فراموش کرد این مهم با نقش آفرینی مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان ممکن و میسر خواهد شد .

شکوهی در ادامه خاطر نشان کرد : ما نمی‌توانستیم و نمی‌توانیم بدون تکیه بر توان و تلاش و ازخود گذشتگی‌های مشاوران، مددکاران، مربیان و معلمان با بحران گسترده‌ای مقابله کنیم که در اثر بیماری فراگیرکرونا به معضلی جهانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اکنون که جهان و ما به عنوان جز لاینفک آن در حوزه سلامت روان و آموزش با چنین بحرانی روبرو هستیم، لازم و ضروری است که بیش از هر زمانی با استفاده از همه ظرفیت ها و با تاکید بر استفاده افزون تر از فضای مجازی در حوزه سلامت روان به اقدامات و ابتکارات جدیدی دست بزنیم و از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی به ویژه ظرفیت دانش آموزان، والدین،‌ معلمان، مشاوران، مربیان و فضای مجازی استفاده کنیم.

شکوهی از تمام مشاوران ، مددکاران،‌ مربیان و معلمان خواست تا با توجه ویژه به اقدامات هجده گانه پبشنهادی گامی بیش از وظیفه بردارند و همچون گذشته با ایثاری مثال زدنی زمینه ارتقا سلامت روان دانش‌آموزان را فراهم کنند.

شکوهی همچنین با اشاره به روز شمار دانش آموزی هفته سلامت روان افزود: تا حد امکان سعی شده تا بر اساس نیازهای دانش آموزان و نیز شرایط فراگیری کرونا در ایجاد نابرابری و تهدید سلامت روانی - اجتماعی دانش آموزان به راهکارهای ارتقاء سلامت روان در زیست بوم جدید پرداخته شود، از این رو از همه مدیران، مشاوران، مربیان و معلمان انتظار می‌رود؛ توامان با برنامه ریزی بر مبنای گام دوم انقلاب و توجه به شعار امسال هفته بهداشت روان با رویکرد و انگیزه ای متفاوت به این مقوله توجه ویژه کنند تا ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی مدون و مستمر بتوانیم با بهینه‌سازی سطح توانمندیهای روانی- اجتماعی، زمینه ی بسط سلامت روان دانش آموزان به ویژه در زیست بوم کرونا فراهم آوریم.

شایان ذکر است که اقدامات پیشنهادی؛ مصوب و برون داد کارگروه تخصصی وزارت آموزش وپرورش است و امید میرود که بر پایه اقدامات فاخر استان ها بتوان گامی در جهت ارتقای سلامت روان دانش آموزان برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار