اکبر فلاح در گفت‌وگو با پانا

نباید درباره نتایج کشتی آزاد بزرگ‌نمایی کرد؛ کار پژمان درستکار بعد از مسابقات جهانی شروع می‌شود

درستگار بدون‌نوبت سرمربی شد و حالا باید خودش را نشان دهد

تهران (پانا) - قهرمان سابق کشتی آزاد جهان معقتد است عیار واقعی پژمان درستکار در سرمربیگری پس از پایان مسابقات جهانی مشخص خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نباید درباره نتایج کشتی آزاد بزرگ‌نمایی کرد؛ کار پژمان درستکار بعد از مسابقات جهانی شروع می‌شود

اکبر فلاح در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی گفت: « کشتی‌گیران خوب کشتی گرفتند و شرایط خوبی داشتند، وقتی کشتی‌گیران نتیجه گرفتند و در تشک خوب کار کردند نمی‌توان منکر کار بزرگ آنها شد، اما در دل همین نتایج هم بحث‌هایی وجود دارد که نباید چشم‌مان را روی واقعیت ببندیم. نکته بزرگ این مسابقات و عملکرد کشتی‌گیران این بود که ما به حریفان ضعیف‌تر از خودمان نباختیم و این بسیار ازشمند است. »

وی ادامه داد: « اما نکته مهم‌تر اینکه در مسابقات جهانی بعد از المپیک معمولا سطح رقابت‌ها پایین‌تر است. تیم‌ها پوست‌اندازی کردند، در همین مسابقات ۶۰ تا ۷۰ درصد کشتی‌گیرانی که در المپیک حضور داشتند در جهانی شرکت نکرده بودند، چون بدن‌ها خوب ریکاوری نشده بعد از المپیک، خیلی از کشورها پوست اندازی کردند. ما در برخی اوزان مثل ۶۵ کیلوگرم دیدیم که هیچ یک از فینالیست‌های المپیکی حضور نداشتند یا در وزن ۷۴ کیلوگرم تنها دو فینالیست حضور داشت. این نشان می‌دهد سطح مسابقات به نسبت المپیک پایین‌تر بوده است اما با این کار تمام کشتی‌گیران زحمت کشیدند و باید به همه آنها خسته نباشید بگویم. »

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان افزود: « اما معتقدم نباید زیاد در مورد نتایج به دست آمده بزرگ‌نمایی کنیم. این نتایج در شرایطی به دست آمد که سطح مسابقات کمی معمولی‌تر بوده؛ اگر این نتایج سال آینده دوباره تکرار شود یا اگر امسال که عنوان سومی را کسب کردیم، سال آینده بتوانیم دومی یا اولی را کسب کنیم آن وقت می‌توانیم بگوییم کشتی ایران پیشرفت کرده است. »

وی درباره عملکرد پژمان درستکار در مدت کوتاه سرمربیگری گفت: « من معتقدم کار پژمان درستکار از بعد از جهانی شروع می‌شود؛ این تیم با کادر فنی قدیم کار کرده و به اینجا رسیده و اگر همان کادر فنی حضور داشت باز هم همان نتایج رقم می‌خورد. آنها قبل از المپیک بسیار تمرینات پرفشاری داشتند منتها ایراد بزرگ کار این بود که برای المپیک خوب ریکاوری نکردند و دیدیم در آن میدان نتیجه آن طور که انتظار می‌رفت کسب نشد. در صورتی که اگر ریکاوری مناسب انجام می‌شد در المپیک هم نتیجه می‌گرفتند، بنابراین در کسب نتایج جهانی نباید سهم کادر فنی قبل را فراموش کرد. »

فلاح در مورد عملکرد حسن یزدانی و امیر حسین زارع عنوان کرد: « این دو نفر کار بزرگی انجام دادند که توانستند نقره و برنز المپیک خود را به طلای جهانی تبدیل کنند. باید به هر دوی آنها خسته نباشید بگوییم. اما معتقدم حسن یزدانی مثل همیشه خودش بود و کشتی‌ گرفت و آن طرح و نقشه‌ای مبارزه یزدانی که صحبت می‌شد خبری نبود. او مثل همیشه کشتی گرفت و ریکاوری خوب هم باعث شد بدنش به خوبی جواب بدهد. »

وی درباره عملکرد دیگر آزادکاران ایران گفت: « به نظرم از بین این افراد کامران قاسم‌پور کار بزرگی انجام داد. وقتی زیر حریف را می‌گیری و او خیمه می‌زند باید بلد باشی که چطور خود را نجات دهی و کامران به خوبی این کار را انجام داد و من کار او را بسیار بزرگ می‌دانم و با همین شیوه جلو برود قطعا در المپیک مدال خواهد گرفت. در مورد حسن یزدانی هم باید بگویم او همچنان دست زیر کتف را اجرا می‌کرد. مقابل تیلور این بار حریف نتوانست زیر را بگیرد، در حالی که قبلا این کار را انجام می‌داد و یزدانی را خسته می‌کرد. به نظرم یزدانی باید مدل خودش کشتی بگیرد. امیرحسین زارع هم خیلی شجاع است؛ درست است که نفر اول المپیک نبود و دو نفر بعدی که به لحاظ سنی و تجربه بالاتر از زارع بودند اما به لحاظ فنی به او نمی‌رسیدند و این ارزشمند بود. »

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران گفت: « بعد از المپیک همه و از جمله خود من از افرادی بودیم که به حضور پژمان درستکار در تیم ملی انتقاد می‌کردیم چرا که معتقدیم با رفاقتی که با علیرضا دبیر دارد به این پست رسیده است. بزرگان دیگری در این صف ایستاده‌اند اما نوبت به او رسید چرا که با رئیس فدراسیون دوستی دیرینه دارد. در این مسابقات هم به کمک دبیر و دیگر مربیان نتیجه خوبی کسب شد و البته که درستکار هم به خوبی تیم را جمع و‌جور کرد و این کار بزرگی بود، اما کار اصلی او بعد از جهانی آغاز می‌شود چرا که این تیم دو ماه بعد از المپیک در جهانی حضور پیدا کرده و به لحاظ فنی روی آن کار شده بود. کشتی‌گیران ما نیاز دارند فن بیشتزی یاد بگیرند و تنها با هل دادن حریف به بیرون تشک امتیاز کسب نکنند، آنها باید پخته‌تر شودند چرا که سال آینده هم مسابقات سخت‌تر خواهد بود و از همین حالا باید بیشتر کار کرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار