در گفت‌وگو با پانا

اکبر فلاح: بیان کردن برخی حرف‌ها از علیرضا دبیر بعید است؛ آقای رئیس، ملی‌پوشان را مأیوس نکن

تهران (پانا) - قهرمان سابق کشتی آزاد جهان معتقد است ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی ایران توانایی رفتن روی سکوی جهانی را دارند اما نباید آنان را در این مسیر مأیوس کرد.

کد مطلب: ۹۵۲۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اکبر فلاح: بیان کردن برخی حرف‌ها از علیرضا دبیر بعید است؛ آقای رئیس، ملی‌پوشان را مأیوس نکن

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در حالی باید تا چند روز دیگر در مسابقات جهانی به میدان بروند که مهم‌ترین موضوع این روزهای کشتی، بدهی‌های این فدراسیون است. علیرضا دبیر که به‌تازگی ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفته است، در مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی که هفته پیش برگزار شد به صراحت اعلام کرد که اگر حمایت نشود از فدراسیون می‌رود و ضمن اینکه نباید توقع داشت تیم‌های نهم و یازدهم مسابقات جهانی، امسال به عنوان قهرمانی برسند.

اکبر فلاح در گفت‌وگو با پانا در واکنش به این صحبت‌های دبیر در مجمع گفت: من از صحبت‌های دبیر تعجب کردم، او چند سال است که برای رسیدن به صندلی ریاست تلاش کرده تا به آن برسد اما حالا تعجب در این است که چطور این صحبت‌ها را مطرح می‌کند. او حتماً برای موفقیت کشتی تلاش کرده است اما حالا می‌گوید توقع نداشته باشید تیم‌های نهم و یازدهم را قهرمان جهان کنیم. این حرف از زبان دبیر واقعاً بعید است، آقای رئیس، ملی‌پوشان را مأیوس نکن. نکته دیگری که باید اشاره کنم این است که علیرضا دبیر از قبل برای موفقیت کشتی برنامه‌ریزی کرده و در این مدت کوتاه نباید انتظار حمایت داشته باشد.

وی ادامه داد: تیم های نوجوانان کشتی آزاد و فرنگی چند وقت پیش نایب قهرمان جهان شدند، تیم بزرگسالان هم چنین وضعی دارد و به نظرم اگر همه چیز خوب پیش برود تیم‌های ملی بزرگسالان ما در مسابقه‌های جهانی قزاقستان هم موفق ظاهر می‌شوند و قطعاً بین سه تیم برتر جهان قرار می‌گیرند. به نظرم دبیر نباید با این حرف‌ها کشتی‌گیران را مأیوس کند. کشتی ایران دست کمی از رقبای اصلی و دیرینه‌اش یعنی روسیه و آمریکا ندارند.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان درباره شانس موفقیت کشتی ایران در مسابقات جهانی گفت: ترکیب تیم ملی ایران تلفیقی از باتجربه‌ها و کشتی‌گیران جوان است. البته جوانان ما آنچنان کم‌تجربه نیستند و هر کدام چند سال در اردوهای تیم ملی بوده‌اند و در مسابقه‌های قهرمانی جوانان و امیدهای جهان به میدان رفته‌اند. بنابراین همه آنها توانایی تصاحب مدال‌های جهانی را دارند، حتی از کشتی‌گیرانی که برای نخستین بار به مسابقات جهانی بزرگسالان اعزام می‌شوند می‌توان انتظار و توقع مدال داشت، منتهی باید به آنان روحیه داد. متأسفانه فدراسیون کشتی در سال‌های اخیر در کار پشتوانه‌سازی و قهرمان‌سازی عملکرد ضعیفی داشت و این مشکل زمان رسول خادم بسیار به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه برخی ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی ناکام بودند، اظهار کرد: اطری و احسان‌پور از کشتی‌گیرانی هستند که در مسابقات جهانی سال گذشته ناکام بودند. این دو کشتی‌گیر نقاط ضعفی دارند که مربیان تیم‌های ملی باید آن را برطرف می‌کردند ولی باید قبول کرد اطری و احسان‌پور در هر صورت جزء کشتی‌گیران صاحب سبک و دارای کلاس جهانی هستند که اگر بر ضعف‌های خود غلبه می‌کردند، می‌توانستند تا به امروز دارای مدال جهانی باشند. البته نه فقط مربیان که خود این دو نفر هم مقصرند. وقتی دو کشتی‌گیر بدون رقابت‌های انتخابی به عضویت تیم ملی کشتی آزاد ایران درآمده‌اند این مسائل هم به وجود می‌آید.

فلاح در مورد برگزاری انتخابی تیم ملی عنوان کرد: امسال رقابت‌های انتخابی به جای 10 وزن فقط در پنج وزن برگزار شد؛ بنابراین نمی‌توان اسم آن را رقابت‌های انتخابی تیم ملی گذاشت. غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد وظیفه داشت رقابت‌های انتخابی را در هر 10 وزن برگزار کند تا در همه وزن‌ها حق به حق‌دار برسد ولی او این کار را بنا به دلایلی نکرد. در آن پنج وزن هم که رقابت‌های انتخابی برگزار شد، دو یا سه کشتی‌گیر حضور داشتند، این چگونه رقابت‌های انتخابی تیم ملی است؟ در دوران قهرمانی ما که رقابت‌های انتخابی تیم ملی در 10 وزن برگزار می‌شد، در هر وزن بین 15 تا 20 کشتی‌گیر حضور پیدا می‌کردند. غلامرضا محمدی نزدیک به 15 سال است که به کار مربیگری اشتغال دارد اما انگار هنوز در این کار، باتجربه و پخته نشده است و کارهایی از او سر می‌زند که دور از انتظار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار