سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی در سطح استان محور تعامل سازنده در حوزه مشارکت‌‌های مردمی است

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی در سطح استان محور تعامل سازنده در حوزه مشارکت‌‌های مردمی است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی در سطح استان محور تعامل سازنده در حوزه مشارکت‌‌های مردمی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران،اولین جلسه کمیته کیفیت بخشی، نظارت و توسعه مدارس هیأت امنایی به ریاست سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و حضورنماینده مجلس شورای اسلامی در محل سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

در این نشست ابتدا سید‌مجتبی هاشمی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن تقدیر از مسئولان حوزه آموزش و پرورش به خصوص حوزه مدارس غیر‌دولتی یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی داشت و اظهار کرد: هر گونه فعالیت در امر آموزش باید مبتنی بر کار کارشناسی صورت پذیرد تا مردم شاهد اثرات ملموس اقدامات صورت گرفته باشند.

وی در ادامه، ملاک بازگشایی مدارس به صورت حضوری را الگوی ارائه شده از سوی وزرات آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: مدارس باید گام به گام و آهسته با رعایت اولویت سلامت خانواده‌ها و دانش‌آموزان به سوی بازگشایی و آموزش حضوری حرکت کنند و همچنین یکی از محور‌های تعامل سازنده حوزه مشارکت‌های مردمی استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی در سطح استان است و در این گونه اقدامات باید حوزه مدارس غیردولتی در سطح استان سرآمد دیگر حوزه‌های آموزشی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران موارد زیر را به عنوان محوری‌ترین مسائل آموزش و پرورش بیان کرد: لزوم سازگاری با شرایط جدید برای موفقیت در حیطه‌های مختلف آموزشی و پرورشی، توجه به سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و فرهنگیان برای برگشت مناسب به اجتماع، مناسب سازی شرایط آموزشی در حوزه غیردولتی برای دوره پساکرونا، فراگیرسازی فعالیت‌ها و توسعه و همدلی با واحدهای آموزشی برای گذر از شرایط کرونا و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه ارتقاء کیفیت آموزشی.

در ادامه اکبر قنبری رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در سخنانی تصریح کرد: مدارس و مراکز غیر دولتی و همچنین مدارس هیأت امنایی استان همیشه در امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان در مقاطع مختلف سر آمد بوده و در حوزه‌های مختلف موفق به کسب رتبه‌های برتر از جمله کنکور المپیادها و جشنواره‌ها است.

وی گفت: یکی از اقدامات ارزنده در حوزه مدارس هیأت امنایی رشد 5‌درصدی این مدارس در سال تحصیلی جدید مطابق با برنامه ششم توسعه ابلاغی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با همکاری نهادهای برون سازمانی مثل فرمانداری‌ها و اخذ مصوبه از شورای آموزش و پرورش منطقه صورت خواهدگرفت.

قنبری تأکید کرد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه مدارس هیأت امنایی حل مشکل نحوه پذیرش نیروهای آزاد در این مدارس بود که با مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته با حوزه ستادی طی نامه‌ای از حوزه حقوقی وزارت متبوع این موضوع تعیین تکلیف شد و اداره مشارکت‌های مردمی نیز این موضوع را طی بخشنامه‌ای جهت اقدام به مناطق منعکس کردند.

سپس سید‌علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی ضمن گرامی‌داشت مقام شهدا و هفته دفاع مقدس از مجموع اقدامات صورت گرفته در حوزه مشارکت‌های مردمی تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: حتما" مدارس غیر دولتی و هیأت امنایی برای روزهای پسا کرونا و آموزش حضوری حتما برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار دهند و حتما با جلب رضایت اولیا و با اولویت سلامت دانش‌آموزان مدارس به حالت آموزش حضوری باز گردند تا آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی به حداقل خود برسد و برنامه‌هایی از جمله،جشنواره‌هااردوها و کارهای علمی با جدید دنبال شود و از برگزیدگان هر رشته تجلیل شود.

در این نشست کارشناس مسئول مدارس هیأت امنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از رشد مدارس هیأت امنایی در راستای سیاست‌های ابلاغی سند تحول خبر داد و محوری‌ترین فعالیت در خصوص ساماندهی ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در مدارس هیأت امنایی را در قالب بخشنامه ارسالی از سوی اداره مشارکت‌ها به مناطق عنوان کرد.

او اظهار کرد: در سال جاری در قالب بازدید همتا و سطح بندی مدارس هیأت امنا بازدیدهای میدانی خوبی از مدارس بعمل آمد و روند تبدیل مدارس عادی به شیوه مدیریت هیأت امنایی در دستور کار این حوزه قرار گرفت که نتیجه آن توسعه مدارس هیأت امنایی از تعداد 78 مدرسه به 85 مدرسه بود که در این شاخص رشد خوبی داشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار