یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر در گیلان دز اول واکسن کرونا دریافت کردند

رشت (پانا) - مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان اعلام کرد یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر در گیلان دز اول واکسن کرونا را زدند که نزدیک به ۶۹ درصد از جمعیت واجد شرایط را شامل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۹۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر در گیلان دز اول واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حسن رخ شاد اظهار کرد: ۵۴۵ هزار نفر نیز در گیلان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که نزدیک به ۲۶ درصد افراد واجد شرایط است.

وی یادآور شد: با آغاز واکسیناسیون دانش آموزان نیز تاکنون ۴۴ هزار نفر از گروه سنی ١٢ تا ١٨ سال در استان گیلان واکسینه شدند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه اکنون متولدین ۱٣٨٨ و قبل از آن امکان ثبت‌ نام و دریافت واکسن دارند، افزود: این گروه های سنی برای واکسیناسیون باید در سایت https://salamat.gov.ir/ ثبت نام کنند.

رخ شاد با بیان اینکه در مهرماه جاری ۵۳۵ هزار دز واکسن کرونا در گیلان دریافت شد، اضافه کرد: از ابتدای تزریق واکسیناسیون علیه بیماری کرونا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون افزون بر ٢ میلیون و ۳۵۰ هزار دز واکسن وارد استان شده است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی برای همه‌ ایرانیان اظهار کرد: افرادی که یک یا ٢ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند می‌توانند با ثبت نام در سامانه سلامت کارت واکسن دیجیتال فارسی را به رایگان دریافت کنند.

وی بیان کرد: برخی محدودیت‌ ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیتهای مشاغل و اصناف به زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار