مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

جشن عاطفه‌ها تنها برای کمک‌های مادی نیست

تبریز( پانا )- صبح امروز مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در جشن عاطفه‌ها که همزمان با سراسر استان در دبستان حضرت رقیه(س) ناحیه ۵ تبریز انجام شد با تاکید بر ضرورت بخشندگی و سخاوتمندی در دین اسلام گفت بخشندگی و محبت تنها از راه مادی صورت نمی‌گیرد، بلکه با انفاق علم و دانش نیز می‌توان بخشندگی کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
جشن عاطفه‌ها تنها برای کمک‌های مادی نیست

جعفر پاشایی افزود: به وجود آمدن حس رفع نیاز در بین انسان ها بسیار لذت‌بخش است علی‌الخصوص اگر در راستای رفع نیاز و دغدغه های دانش آموزان باشد.

وی ادامه داد: بخشندگی یکی از ضرورت های دین اسلام است. یک نکته بسیار مهم که دانش آموزان حتما باید دقت کنند، کمک کردن آنها به هم‌کلاسی های خود است. بخشندگی و محبت تنها از راه مادی صورت نمی‌گیرد بلکه با انفاق علم و دانش نیز می‌توان بخشندگی کرد.
پاشایی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم برای کشور و جامعه خود مفید باشیم لازمه اول آن تلاش است.

این مقام مسئول ضمن تشکر و قدردانی از زحمات سازمان دانش آموزی استان، گفت: سازمان دانش آموزی همواره در فعالیت های مختلف به همراه بسیج دانش آموزی، کمیته امداد و.... ۱۰۰۰ بسته ورزشی و ۱۰۰۰ بسته با هماهنگی مراکز نیکوکاری به دانش آموزان هر منطقه توزیع کرده اند.

همچنین در ادامه این برنامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز گفت: جشن عاطفه‌ها رویدادی است که همه ساله در نیمه دوم شهریورماه و در آستانه بازگشایی مدارس با هدف کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و گسترش فرهنگ انفاق و احسان و دستگیری از نیازمندان در سراسر کشور برای جمع‌آوری کمک ها و هدایای مردمی و سپس توزیع آنها در بین دانش‌آموزان نیازمند در کل کشور اجرا می‌شود که امسال به خاطر شرایط کنونی با کمی تاخیر و در نیمه اول مهرماه برگزار می شود و بر همین اساس امدادگران با هدف به اجابت رساندن حس همدلی بی‌نظیر مردم؛ مسئولیت به انجام رساندن وظیفه جمع آوری و توزیع هر چه سریعتر هدایای مردم نیکوکار را در میان دانش‌آموزان نیازمند به نحوی که همه فرزندان این مرز و بوم در مسیر تعلیم و تربیت قرار گیرند و موجبات رشد و شکوفایی استعدادهای الگوی نسل نو بیش از پیش فراهم گردد بر عهده دارند.

زینب علمدار سرند افزود: این رویداد با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش توسط کمیته امام در سراسر کشور اجرا می‌شود. جشن عاطفه‌ها فرصتی است برای عشق ورزی و مهربانی به کسانی که نیازمند دستان گرم همنوعانشان هستند به بهانه روز جشن عاطفه‌ها چشم های گریان کودکان محروم امروز چشم به راه دست های نوازشگری است که همواره به بهانه‌ای، مهربانی را بین خود و هم نوع خود تقسیم می‌کنند.

وی در آخر خاطر نشان کرد و گفت: این روزها خانواده ها به خاطر شرایط کرونایی ضربه مادی سنگینی را متحمل شدند و دانش آموزان این سرزمین چشم امیدشان به دستان مهربان من و شما است، کوچکترین کمک هایمان بزرگترین شادی‌ها را به قلب آن عزیزان هدیه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار