برگزاری مراسم آیین بازگشایی  مدارس استان البرز

کرج (پانا)- به مناسب بازگشایی مدارس و آغاز رسمی سال تحصیلی جدید شنبه سوم مهر ماه ، آیین بازگشایی مدارس در مجتمع آموزشی خیری شادروان حاج حسن کرمی در استان البرز ، با حضوراستاندار استان البرز ومدیر کل آموزش و پرورش استان ، فرماندار شهر کرج ، رئیس مجمع خیرین استان ، مدیر کل کمیته ی امداد و معاون مشارکت های کمیته ی امداد امام خمینی (ره) ، تعدادی از خیرین استانی و دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد .

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم آیین بازگشایی  مدارس استان البرز

سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش البرز در آیین بازگشایی مدارس پس از تقدیر و تشکر از حضور مسئولین و خیرین استانی و کشوری بیان کرد : با همکاری شورای اسلامی استان و استانداری اقدامات مهم و اساسی در آموزش و پرورش استان انجام شده و این قول را به مردم عزیز استان و همکارانم میدهم که همه ی آمادگی های لازم برای بازگشایی باشکوه مدارس در استان البرز وجود دارد . از چندین ماه گذشته برنامه ریزی های لازم صورت گرفته پروژه های بسیار مفیدی افتتاح شده و تحهیزات خوبی برای مدارس استان ارسال شده و انشالله با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده و تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده که سال تحصیلی خوبی آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه با توجه به فرا رسیدن هفته‌ ی دفاع مقدس و با یادآوری اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ی شهدا افزود : یاد و نام همه ی شهدای دفاع مقدس همینطور شهدای تعلیم و تربیت و ۳۷۶ دانش آموز شهید استان البرز و ۹۳ معلم شهید را نیز گرامی میداریم .
قاسمی همچنین با یادآوری اقدام قهرمانانه علی لندی ، قهرمان ۱۵ ساله پس از نجات دو فرد میانسال از میان آتش و گرامیداشت یاد او بیان کرد : همه ی سرمایه و آینده ی کشور ، آموزش و پرورش و دانش آموزان هستند . همه باید در کنار آموزش و پرورش باشند ما از شهید فهمیده ها و بهنام محمدی ها می‌گذریم و امروز بنا به فرمایش رهبر حکیم انقلاب رویش ها در این انقلاب فراوان است و بخش وسیعی از آن در دستان با کفایت همین معلمان و آموزگاران عزیز و مدیران آموزش و پرورش است زیرا توسعه ی جامعه با توسعه ی آموزش و پرورش است اگر آموزش و پرورش توسعه پیدا کند موجب توسعه و پیشرفت جامعه نیز خواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در پایان خاطر نشان کرد : تقدیر و تشکر ویژه ای دارم از خیر ارجمند جناب آقای کرمی و انشالله خداوند پدر شما ، حاج حسن کرمی را قرین لطف و رحمت خویش قرار دهد و تشکر میکنم از تمامی خیرین حاضر در جمع . امیدوارم به فضل الهی و با تدبیر همکاران و با توکل به خداوند متعال و با تمسک به روح بلند انبیا و اولیا و شهدا و شهدای تعلیم و تربیت سال تحصیلی خوب و پر برکت و به دور از ویروس کرونا داشته باشیم.
در ادامه ی مراسم ، عزیزالله شهبازی ، استاندار البرز در ابتدای گفته های خود تصریح کرد : من در طول مدت شیوع ویروس کرونا ، هیچگاه فکر نکردم که آموزش و پرورش تعطیل است و هیچگاه آموزش و تعلیم و تربیت متوقف نمی‌شود در طول همه گیری بیماری نیز ، جلسات شورای آموزش و پرورش و جلسات مربوط به تعلیم و تربیت در استان همواره بوده و هست همچنین سپاسگزارم از تمامی زحمات آموزگاران و معلمان ارجمند و اولیا .
وی در ادامه افزود : ماه مهر همچون ماه فروردین که ماه رویش و رشد طبیعت است ، مهر نیز ماه آغاز رویش جوانه ها و آموختن و آموزش دادن است .
البته با توجه به سیاست گزاری های دولت و آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا تا زمان واکسیناسیون حداکثری مردم و دانش آموزان حضور در کلاس درس با محدودیت هایی روبه‌روست و فعلا دانش آموزان در نواحی عشایری و کم جمعیت امکان حضور در کلاس های درس را دارند و همینطور در هنرستان ها کلاس های کارآگاهی باز است .
استاندار البرز در ادامه در رابطه با بحث واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان در استان بیان کرد : تشکر میکنم از آموزش و پرورش استان البرز در امر کمک به واکسیناسیون مردم و همه ی آموزگاران و معلمین . همچنین واکسیناسیون دانش آموزان نیز در طرح شروع است و امیدواریم تا پایان سال حضور دانش آموزان را در کلاس های درس را داشته باشیم ‌.

خبرنگار ؛ آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار