نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در استان اردبیل

اردبیل(پانا) -همزمان با سراسر کشور، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضورنماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در استان اردبیل

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین نواخته شدن زنگ مهر و نماز در دبیرستان دخترانه نور ناحیه یک اردبیل، طی سخنانی با اشاره به سرعت و عمق تحولات علمی و فناوری در جهان امروز گفت: امروزه علم نقش اساسی در پیشرفت جوامع مختلف ایفا می کند و دانشمندان نقش محوری در این زمینه دارند.

وی نخبگان هر جامعه را اصلی ترین ثروت و سرمایه آن جامعه عنوان کرد و افزود: کشور ما باید همپای کشورهای دیگر در توسعه علمی حرکت کرده و در تولید علم در سطح جهان سهیم شود.

امام جمعه اردبیل تلاش دانش آموزان و دانشجویان فعال و پرنشاط در محیط های را زمینه ساز کسب اقتدار برای کشور دانست و بیان کرد: مجهز شدن به علم هم فرد و هم یک ملت را قدرتمند می کند.

عاملی با تاکید بر ضرورت علم آموزی برای حفظ استقلال و اقتدار کشور گفت: امروزه چشم همه دلسوزان کشور به تلاش دانشمندان جوان و عالم کشور دوخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین افزود: آموزش و پرورش شرف، آینده و امید این کشور برای توسعه است و باید مدارس و کلاس های این حوزه را انسان های شایسته اداره کنند.

در این آیین احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن قرائت پیام سرپرست وزارت آموزش پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به ادامه شرایط کرونایی در سومین سال تحصیلی افزود: در این مدت خانواده‌ها در کنار معلمان نقش موثر و مهمی را برای تربیت و تحصیل فرزندان خود ایفاد کردند.

وی در ادامه تضمین سلامت معلمان و دانش آموزان را مهمترین دغدغه آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: برای آغاز تدریجی فعالیت آموزشی حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم تداوم تحصیل دانش آموزان به شکل حضوری افزود: عدم حضور دانش آموزان در مدرسه موجب می شود که فرزندان ما از عناصر مهم تربیتی محروم شوند و بر همین اساس مقدمات آموزش حضوری برای همه دانش آموزش تا چند هفته آینده فراهم می شود.

ناصری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و بر اساس الگوی ابلاغ شده بازگشایی مدارس، آموزش در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵نفر دانش‌آموز در هر کلاس درس حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

وی از شروع سال تحصیلی جدید برای همه پایه‌ها در سطح استان از امروز خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ مدرسه در استان جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۵۰ نفر دارند که با هماهنگی مدیران این مدارس، تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس به صورت حضوری از هفته دوم و سوم مهرماه آغاز می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی، گزارش‌گیری کامل از وضعیت مدارس و تأمین تجهیزات و امکانات آموزشی و بهداشتی انجام شده و از طریق منطقه و ناحیه آموزش و پرورش، مجوز تحصیل حضوری دانش‌آموزان صادر خواهد شد.

ناصری اضافه کرد: در مناطق شهری نیز دو گروه مدرسه وجود دارد که از آبان ماه مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰نفر می‌توانند با دریافت مجوز از مناطق آموزش و پرورش فعالیت آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: مدارس شهری با جمعیت دانش‌آموزی بیش از ۳۰۰نفر نیز از نیمه دوم آبان ماه تحصیل حضوری را آغاز خواهند کرد و در مدارسی که امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و یا گروهی وجود دارد، برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: 90 درصد فرهنگیان دوز اول واکسن خود را دریافت کردند و با توجه به همگانی اعلام شدن واکسیناسیون رصد دوز دوم فرهنگیان امکان‌پذیر نبوده ولی معلمان با داشتن کارت واکسن و ارائه آن به مدارس می‌توانند در واحدهای آموزشی حضور پیدا کنند.

ناصری اظهار کرد: مدارس پرجمعیت شهری در قالب شبکه شاد فعالیت‌های آموزشی خود را به صورت غیرحضوری آغاز می‌کنند که تاکنون بیش از یک‌هزار و ۹۳۸ مدرسه در استان به اینترنت متصل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار