در آیین بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛

سیاست بازگشایی مدارس با محوریت فعالیت آموزشی و تربیتی، به‌صورت آرام، تدریجی و ایمن

تبریز(پانا) - سیاست اصلی و محوری وزارت آموزش و پرورش بازگشت آرام، تدریجی و ایمن به فعالیت‌های حضوری مدارس با حضور دانش آموزان ضمن تمهید مقدمات و تامین زیرساخت‌ها و تفویض اختیار به شورای مدرسه و انجمن اولیا است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سیاست بازگشایی مدارس با محوریت فعالیت آموزشی و تربیتی، به‌صورت آرام، تدریجی و ایمن

مدیر کل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی در جلسه آئین بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن خیر مقدم و تبریک این هفته و تسلیت فرار رسیدن اربعین حسینی گفت: ۱۸ ماه پیش با شیوع کرونا در حوزه تعلیم و تربیت ناخواسته وارد فضایی شدیم که هیچ آگاهی و شناخت قبلی و پیش بینی و برنامه ریزی نداشتیم. ایجاد زیرساخت های آموزش الکترونیک و مجازی و راه اندازی سریع شبکه شاد و انتقال آموزش ها به آن بستر ثمره زیست‌بوم جاری نظام آموزشی برای شرایط کرونایی بود.

جعفر پاشایی افزود: باید اذعان کرد که هرچه بود هیچ روش و شیوه و شبکه و ابزاری نتوانست جایگزین فعالیت حضوری مدرسه و جانشین معلم شود. علاوه بر سطحی بودن عمق یادگیری های راه دور، به لحاظ رها شدن بچه های گوشی به دست در محیط خانه آسیب هایی از نوع روانی، اجتماعی، عاطفی، مهارتی و زبانی بچه ها را تهدید کرد و جامعه پذیری کودکان را به چالش کشید.

وی ادامه داد: اگرچه آموزش و انتقال مفاهیم موضوعی کتاب های درسی در بستر الکترونیک به نوعی اتفاق می افتد، اما در بعد پرورشی و آموزه‌های اعتقادی و فضیلت های اخلاقی اثربخشی برای دانش آموزان در بستر مجازی وجود نداشته است.
پاشایی تشریح کرد: از امروز با نواختن زنگ ایثار و زنگ بازگشایی در این محل همزمان با سراسر کشور و بازگشایی رسمی در سراسر استان آذربایجان شرقی با صد هزار نفر نوآموز و ۷۰۵ هزار نفر دانش آموز در ۳۳ هزار کلاس درس در ۲۵۰۰ مهد کودک و مرکز پیش دبستانی و ۶۵۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی در ۲۱ شهرستان و ۳۹ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان با حضور معلمین و جمعا ۴۲ هزار نفر از کارکنان و عوامل فرهنگی شاغل و ۱۰ هزار نیروی آزاد اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول در حوزه تعلیم و تعلم خاطر نشان کرد: سیاست اصلی و محوری وزارت آموزش و پرورش به استناد مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و تاکیدات دولت محترم بازگشت آرام، تدریجی و ایمن به فعالیت‌های حضوری مدارس با حضور دانش آموزان ضمن تمهید مقدمات و تامین زیرساخت‌ها و تفویض اختیار به شورای مدرسه و انجمن اولیا است.

وی افزود: شیوه و روش بازگشایی مدارس با محوریت الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی سال تحصیلی جدید به مدارس ابلاغ شده است. شروع فعالیت حضوری مدارس روستایی و عشایری با رعایت تراکم زیر ۱۵ نفر در هر کلاس و فعالیت ترکیبی حضوری مجازی و مدارس شهری با جمعیت زیر ۳۰۰ نفر و بازگشایی و فعالیت مجازی مدارس بالای ۳۰۰ نفر در مهرماه است.

پاشایی ادامه داد: آغاز فعالیت حضوری همه مدارس دولتی و غیردولتی به صورت آرام و با رعایت پروتکل‌ها از آبان ماه اتفاق می‌افتد. روند واکسیناسیون همکاران پیشرفت بالای ۹۶ درصدی دارد و واکسیناسیون عمومی بدون محدودیت سنی نویدبخش آغاز فعالیت های حضوری مدارس به شکل جدی است.
وی افزود: ابزارهای آموزش در وضعیت کنونی بازگشایی در مدارس روستایی و عشایری با مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر با حضور معلم و ابزار آموزشی برای مدارس پرجمعیت و کلاسهای پر تراکم استفاده از شبکه شاد، شبکه رشد دانش آموزی و مدرسه تلویزیونی است.

مهدی علی اکبر زاده نیز در ادامه این جلسه با قرائت پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش و تشکر از فرهنگیان و کادر درمان گفت: هدف از تربیت دانش آموزان تربیت نسلی دانش پژوه، عدالت خواه، ظلم ستیز و عمل گرا است که در راه اهداف شهیدان این مرز و بوم به کشور خدمت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار