معاون پرورشی منطقه یک در مدرسه نور قائم عنوان کرد:

مهم‌ترین مأموریت انجمن اولیا و مربیان ترکیب خانواده، معلم و دانش‌آموز است

تهران(پانا)- فاطمه سید مومن،معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه یک، در بازدید ازفرایند انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه نور قائم منطقه یک، نقش‌های مهم و کابردی انجمن اولیا و مربیان را درپیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی و تربیت تمام ساحتی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین مأموریت انجمن  اولیا و مربیان ترکیب خانواده، معلم و دانش‌آموز است
در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، فرآیند انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدرسه نور قائم با رعایت پروتکل های بهداشتی، کلاس به کلاس در فضای مناسب و با ابتکار زیبا و جالب برگزار شد.
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه یک، در آستانه آغاز شروع سال تحصیلی جدید ضمن بازدید از فرایند انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدرسه نور قائم در جمع والدین و همکاران اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار بوده و به آرامش در نظام مدرسه، افزایش سطح رضایت مندی و تحقق اهداف سند تحول بنیادین کمک کند و لازم است در آموزش ‌و پرورش شرایطی فراهم شود که خانواده‌ها در تمام سطوح تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در مدارس ایفای نقش کنند.
وی افزود: سابقه ۷۰ ساله انجمن اولیا و مربیان در مدارس، بیان کننده این امر است که، مهم‌ترین مأموریت این انجمن ترکیب خانواده، معلم و دانش‌آموز است، به‌نحوی‌که خروجی این سه رکن مدرسه؛ شکوفایی استعدادها، تربیت متوازن و تربیت استعدادها باشد بنابراین اگر هریک از این سه رکن کمرنگ جلوه داده شود، فعالیت‌های تربیتی ابتر خواهد ماند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک با اشاره به نقش مهم انجمن تاکید کرد: بی شک با مستحکم شدن جایگاه انجمن اولیا و مربیان در فرایند تعلیم و تربیت شاهد رشد روزافزون شاخص های آموزشی و پرورشی در شمیرانات در ۶ ساحت سند تحول خواهیم بود، زیرا آموزش ‌و پرورش منطقه یک تهران (شمیرانات) بر آن است تا با توسعه و تقویت زیرساخت‌های مشارکت مردم در آموزش‌ و پرورش بخش ها و شهرستان شمیران و ایجاد وحدت و یگانگی میان اجزای اصلی و مؤثر نظام تعلیم و تربیت یعنی خانواده و مدرسه؛ تحول اساسی و متناسب با اصول حاکم بر انقلاب را با رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه راه ایجاد کند.
وی افزود: بدیهی است حرکت بر اساس سند تحول و نقشه راه با مشارکت، همدلی و همگرایی نهاد خانواده موجب تربیت نسلی متعهد و متخصص برای پیشرفت ایران سربلند خواهد بود.
سید مومن، ماموریت اصلی انجمن اولیا و مربیان را نزدیکی خانه و مدرسه بیان کرده و تصریح کرد: مشارکت خانواده در امور مدرسه برای تحقق عدالت آموزشی است، بنابراین برای دستیابی به این مهم باید زمینه و بستری فراهم شود تا انجمن اولیا و مربیان در کنار مدیر و اولیای مدرسه فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان را پیش ببرند.
در ادامه سید مومن با اشاره به اهمیت آموزش خانواده ها اظهار کرد: آموزش خانواده هم یکی دیگر از محورهای اصلی کار انجمن اولیا و مربیان بوده، آموزش خانواده‌ها به این معنی است که باید خانواده‌ها، صلاحیت تربیتی را کسب کنند و در فضای تربیتی توانمند شوند، پس برای توانمند کردن خانواده‌ ها در مباحث تربیتی در منطقه اقدام به جذب مدرس دوره‌ های آموزش خانواده کرده‌ایم و همچنین از فیلم‌ های آموزشی و کتاب‌های منتشرشده در حوزه تعلیم و تربیت و مشاوره استفاده شده است.
وی افزود: مدیران مدارس باید تلاش کنند که با شناسایی و تقویت عوامل موثر، میزان مشارکت خانواده‌ها در مدارس را به صد درصد برسانند.
در پایان معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک ضمن تشکر از تمام همکاران در مورد اهداف سال تحصیلی جدید اعلام کرد: با راه‌اندازی اتاق فکر ویژه اولیا با هدف تکریم خانواده‌ها در سال تحصیلی جاری و اجرای این طرح در مدارس شمیرانات مصمم هستیم امسال این طرح را پررنگ تر و تاثیر گذارتر از همیشه اجرا کنیم.
گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری انتخابات انجمن اولیا ومربیان به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس نیز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار