ارتقای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان

اردبیل(پانا) - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان و افزایش تعداد مقالات پر استناد خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان

به گزارش دانشگاه محقق اردبیلی،داود سیف‌زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین گزارش برگرفته از پایگاه استنادی Web of Science در تاریخ ۱۶ سپتامبر سال ۲۰۲۱، تعداد مقالات پر استناد (Highly Cited Paper) و داغ (Hot Paper) دانشگاه محقق اردبیلی به ترتیب به ۷۹ و ۴ مقاله رسیده است، افزود: از این تعداد، هفت مقاله پر استناد در سال ۲۰۲۱ به چاپ رسیده است.

وی افزود: مقاله پراستناد به مقاله‌ای گفته می‌شود که میزان ارجاعات آن بر اساس تعداد ارجاعات شمرده شده توسط پایگاه ESI، شامل یک درصد برتر مقالات دنیا در دسته‌بندی خاص خود قرار باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در تالیف مقالات پراستناد دانشگاه، مهدی شاهدی اصل با ۴۲ مقاله،عباس صباحی نمین با ۲۲ مقاله، عزیز حبیبی ینگجه با ۱۶ مقاله، محمد وجدی در هفت مقاله، فرهاد صادق مغانلو در ۶ مقاله، یاشار عزیزان کلاندرق با چهار مقاله، مسعود ابی ترابی، عزیز باباپور و بهمن نجفی در ۳ مقاله، افسر روحی در تالیف ۲ مقاله و مرجان عابدی، موسی عابدینی،عادل اکبری مجد وهادی غائبی هر کدام در یک مقاله بیشترین نقش و مشارکت را در تولید مقالات پراستناد داشته اند.

سیف‌زاده اضافه کرد: همچنین عزیز حبیبی ینگجه در تالیف چهار مقاله داغ وافسر روحی و مسعود ابی‌ترابی هر کدام در تالیف یک مقاله داغ مشارکت داشته‌اند.

او بیان کرد: افزایش کیفیت تولیدات علمی دانشگاه از مهمترین پارامتر‌های تاثیرگذار در رتبه‌بندی‌های جهانی و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است.

گفتنی است:دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار