تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران پایان یافت

خبرگزاری پانا : مدیر عملیات شرکت پالایش نفت شهیدتندگویان از پایان موفقیت آمیز تعمیرات اساسی(اورهال) واحدهای این پالایشگاه در برنامه زمان بندی شده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت ،احمد خیری افزود: به منظور افزایش ضریب ایمنی و سلامت دستگاه ها و تجهیزات شرکت، همچنین جلوگیری از فرسایش و برطرف کردن عیوب احتمالی آنها، واحدهای تقطیر، تقطیر در خلا و گازمایع پالایشگاه تهران، تعمیرات اساسی شد.

به گفته خیری، تغییر مسیر و جابه جایی شیرهای کنترل پاس های کوره 151، تعویض پکینگ بسترهای یکم و دوم برج اتمسفریک و چیدمان آنها در 8 ساعت و انجام موفقیت آمیز بیش از 600 دستور کار، از کارهای انجام شده در این تعمیرات اساسی بود.

خیری تاکید کرد: در این عملیات، قطعات مختلفی از مبدل ها پس از تعمیر یا تعویض و آزمایش نهایی با حداکثر ضریب ایمنی و دقت در حداقل زمان به واحد بازگشت.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تاکید کرد: در این عملیات با تشخیص به موقع عیوب دستگاه ها و تعویض تجهیزات آسیب دیده، از بروز حوادث در لوله ها و تیوب ها و خسارت های مالی و جانی جلوگیری شد.

وی افزود: تمام کمپرسورها، تلمبه ها، تیوب ها و کولرهای واحدهای یادشده بازرسی شد و با برطرف شدن عیوب و افزایش راندمان دستگاه ها ضریب ایمنی واحد افزایش یافت.

تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، عملیاتی حساس و مهم به لحاظ رساندن تجهیزات و قطعات پالایشگاهی به شرایط سلامت کامل است که در فاصله زمانی 3 تا 4 سال در تمام پالایشگاه‌ها اجرا می شود.

شرکت پالایش نفت تهران، دو پالایشگاه شمالی و جنوبی دارد که پس از تاسیس در فاصله سال های 1344 تا 1347 پالایشگاه جنوبی آن در سال 1348 و پالایشگاه شمالی در سال 1352 به بهره برداری رسیده است.

نفت خام سبک اهواز-آسماری، نفت خام مارون/شادگان و نفت خام آسیای میانه، اصلی ترین خوراک پالایشگاه تهران است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار