کمبود پزشک متخصص در قرچک

قرچک(پانا)- رئیس نظام پزشکی قرچک اعلام کرد نبود مراکز‌ جراحی خصوصی و قانونی نبودن فعالیت پزشکان در مطب‌های‌ خصوصی، دلایل کمبود پزشک متخصص در سطح شهرستان است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کمبود پزشک متخصص در قرچک

سید‌ هادی قریشی رئیس نظام پزشکی در قرچک، در خصوص کمبود پزشکان‌ متخصص در سطح شهرستان، اظهار کرد: طبق قانون وزارت بهداشت و نظام‌پزشکی در سطح کلان‌شهرها پزشکان‌ متخصصی که می‌توانند پروانه‌ طبابت اخذ کنند، اجازه کسب پروانه شهر دوم در شهرهای‌ حاشیه‌ای را نیز از موسسات و بیمارستان‌ها دارند.

او با اشاره به مشکل موجود در سطح شهرستان‌ قرچک و همچنین در تمام کلان‌شهرها، گفت: در طی جلسات متعدد چهار سال گذشته متوجه شدیم که ممکن است پزشک‌ متخصصی جهت فعالیت بعنوان پروانه‌ شهر دوم به اشتغال در مطب‌ خصوصی علاقمند باشد و بالاخره این قانون با هزاران زحمت، تقریبا مورد قبول قرار گرفت که پزشکان بتوانند در بخش خصوصی هم پروانه شهر دوم را بگیرند اما هنوز اجرایی نشده و عملا متخصصین نمی‌توانند در مطب خصوصی به‌عنوان شهر دوم شروع به کار کنند.

رئیس نظام پزشکی قرچک از پیگیری‌ اخذ قانونی پروانه‌ شهر دوم توسط پزشکان‌ متخصص در مطب‌‌های شخصی خبر داد و افزود: هم‌اکنون پزشکان با اخذ پروانه شهر دوم، باز هم قادر به فعالیت در مطب‌های خصوصی نیستند.

قریشی وجود مرکز جراحی خصوصی در ورامین را علت افزایش پزشکان‌ متخصص در این شهرستان دانست و بیان کرد: باتوجه به نبود مرکز جراحی‌ خصوصی در سطح قرچک، متخصصی که پروانه‌ اصلی طبابتش را در این شهرستان اخذ کرده باشد بدلیل نبود مرکز جراحی در فعالیتش دچار مشکل خواهد شد.

او از پیگیری قانونی شدن این مورد خبر داد و تصریح کرد: اخیرا در جلسات متعددی که با مسئولان نظام‌ پزشکی داشته‌ایم تمام توان خود را بکار گرفته ایم تا مسئله اخذ پروانه شهر دوم برای فعالیت در مطب‌های‌خصوصی را قانونمند کنیم.

رئیس نظام پزشکی قرچک گفت: عدم وجود مراکز‌ جراحی خصوصی و قانونی نبودن فعالیت پزشکان در مطب‌های‌ خصوصی دلایل کمبود پزشکان‌ متخصص در سطح شهرستان است.

قریشی درخصوص پیگیری و تقاضای پروانه شهر سوم برای پزشکان نیز اظهار کرد: این احتمال می‌رود پزشکی که پروانه شهر دوم خود را در ورامین اخذ کرده به ارائه خدمات در قرچک نیز تمایل داشته باشد و در این صورت هیچ‌گونه منعی نمی تواند وجود داشته باشد.

او در پاسخ به کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان ‌شهید‌ ستاری، گفت: کمبود نیروی پزشک و هزینه‌های بسیار اندک بیمارستان به پزشکانی که دوره طرح خود را گذرانده‌اند از جمله مواردی است که سبب کمبود پزشکان‌ متخصص در این بیمارستان شده است.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه زارعی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار