مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد:

اهمیت شناسایی ظرفیت‌های موجود محلی در سوادآموزی

ملارد(پانا)- مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد عنوان کرد ساماندهی نیروی انسانی، تشکیل پرونده آموزشی برای آموزش دهندگان و تأمین و توزیع محتوای آموزشی حضوری و غیرحضوری از اقدامات حوزه سوادآموزی است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت شناسایی ظرفیت‌های موجود محلی در سوادآموزی

یونسکو در ۲۶ اکتبر ۱۹۶۶ میلادی در چهاردهمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو، ۸ سپتامبر را روز جهانی سوادآموزی(مبارزه با بی‌سوادی) نامگذاری کرد و دلیل این نامگذاری، نشان دادن اهمیت سواد برای افراد و جوامع بود و شعار سازمان بین‌المللی یونسکو در روز جهانی سوادآموزی ۸ سپتامبر ۲۰۲۱، سوادآموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسان، کاهش فاصله دیجیتالی است.

مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد در مورد فعالیت‌های این حوزه به پانا گفت: اطلاع‌رسانی و تبلیغات از طریق مساجد، نمازهای جمعه و جماعات، مدارس و انجمن اولیاء و مربیان، دهیاران و شوراهای اسلامی، پایگاه‌های بسیج، رسانه‌های محلی، نصب آگهی و پوستر و بنرهای تبلیغاتی صورت می‌گیرد.

آذر خشنود افزود: ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز، توجیه آموزش‌دهندگان بخش خصوصی، ادارات و سازمان‌های دولتی، مدیران مدارس طبق مقررات، تشکیل پرونده آموزشی برای آموزش‌دهندگان، معلمان و مدیران مدارس و مؤسسات آموزشی هم جزو اقدامات ما در شهرستان ملارد است.

او بر شناسایی ظرفیت‌های موجود محلی، دستگاه‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و بهره‌گیری از آنها تأکید کرد و گفت: شناسایی محل‌های تمرکز بی‌سوادان و کم‌سوادان، مسیربندی و حوزه‌بندی عملیاتی شهرستان به منظور تسریع در شناسایی و جذب مخاطبان هم از کارهایی است که در دستور کار این حوزه قرار دارد.

خشنود در مورد سایر فعالیت‌های سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد بیان کرد: تشکیل کارگروه واگذاری و گروه بهبود کیفیت، انجام هماهنگی با دستگاه‌ها، تشکل‌ها، نهادهای مردمی در اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک، تأمین و توزیع محتوای آموزشی حضوری و غیرحضوری(کتاب، نشریه، روزنامه، و...)، نظارت و ارزشیابی حضوری، برگزاری مسابقات، بازدیدهای مستمر و غیرحضوری از طریق سامانه سوادآموزیبخشی از برنامه‌های ما است.

مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد، اخذ گزارش عملکرد، تشکیل حوزه‌های اخذ امتحان و ستاد تصحیح اوراق امتحانی پایان دوره، استقرار سامانه سوادآموزی و بهره‌گیری کامل از آن، صدور گواهینامه از طریق سامانه و تحویل آن به مخاطبان قبول شده پایان دوره با همکاری آموزش‌دهنده، انجام امور مالی سطح شهرستان با تشکیل پرونده مالی شامل عقد قراردادنامه، لیست پرداخت‌ها، کسورات و هزینه طبق ضوابط و مقررات مربوط و جمع‌آوری اطلاعات عملکردی، مستندسازی، تهیه گزارش و ارسال به استان از مهم‌ترین سایر امور این حوزه دانست.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار