فعالیت پایگاه‌های سنجش آذربایجان شرقی تا آخر شهریور

تبریز(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی گفت پایگاه‌های سنجش تحصیلی در استان تا آخر شهریور فعال هستند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت پایگاه‌های سنجش آذربایجان شرقی تا آخر شهریور

جعفر پاشایی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش تحصیلی تا پایان شهریور ماه فعال خواهند بود و در این پایگاه‌ها، سنجش نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول انجام می‌شود، اظهار کرد: بعد از شروع سال تحصیلی، فعالیت پایگاه‌های سنجش با هماهنگی اداره استثنایی ادامه می‌یابد و تداوم روند سنجش و شروع سنجش پیش دبستانی هر چه سریع‌تر به مناطق ابلاغ شود تا اولیای دانش آموزان به ثبت نام اقدام کنند و از سنجش عقب نمانند.

وی در مورد بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی از اول مهرماه به صورت غیر حضوری آغاز می‌شود تا زمینه و مقدمات آموزش حضوری از جمله واکسیناسیون معلمان، اولیای دانش آموزان و رانندگان سرویس‌های مدارس فراهم شود.

پاشایی افزود: آموزش‌ها از اول آبان ماه به صورت ترکیبی خواهد بود چرا که سیاست وزارت آموزش و پرورش اقتضائی است.

وی ادامه داد: مدارسی که زیر ۱۵۰ نفر و یا بیشتر از ۱۵۰ دانش آموز دارند در صورت داشتن فضای مناسب و ظرفیت کافی می‌توانند کل دانش آموزان را به گروه‌های ۷۵ نفری تقسیم کرده و با فاصله در کلاس‌های ۱۰ نفری حضوری تدریس کنند.

پاشایی در مورد دانش آموزان عشایری و روستایی هم گفت: در صورتی که تعداد دانش آموزان زیر ۱۰ نفر باشد آموزش‌ها به صورت حضوری خواهد بود و در مورد دانش آموزانی هم که هیچ‌گونه امکان آموزش حضوری ندارند از آموزش‌های تلویزیونی استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد فرهنگیان در آذربایجان شرقی واکسینه شده اند که پس از واکسینه شدن خانواده‌های دانش‌آموزان و رانندگان سرویس‌های مدارس، پیش‌بینی می‌کنیم از اول آبان، آموزشها حضوری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار