بهره برداری از سامانه اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل

اردبیل(پانا) - با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۲۱۲۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری  از سامانه اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل

به گزارش اداره کل استانداری اسلتان اردبیل، در آیین بهره برداری از این سامانه، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه قابلیت‌های این سامانه به لحاظ نمایش موقعیت‌های مکانی و پراکندگی فرصت‌های سرمایه گذاری، پراکندگی زیرساخت‌های موجود، نقشه هوشمند بررسی حریم‌ها، امکان بارگذاری لکه‌های دارای پتانسیل یا دارای ممنوعیت، به منظور کمک به مکان یابی اجرای طرح‌ها و تسهیل در امر سرمایه گذاری بسیار قابل توجه و مطلوب است و گفت: همه دستگا‌ها باید با احساس مسئولیت، اطلاعات مورد نیاز و به روز را وارد این سامانه کنند، تا امکان استفاده از مزیت‌ها برای سرمایه گذاران فراهم شود.
او افزود: چنانچه دستگاه‌هایی مانند منابع طبیعی بتواند اطلاعات اراضی ملی، شرکت‌های آب منطقه‌ای، برق و گاز منابع مربوطه و ادارات کل محیط زیست، راهداری، بنیاد مسکن و گردشگری حرائم قانونی خود را در این سامانه بارگذاری کنند، کمک شایانی در راستای راهنمایی دقیق سرمایه گذار و حذف بوروکراسی‌های زائد خواهد کرد.

طاهر پورعلی، سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نیز گفت: محاسبه نزدیکترین عارضه، تفکیک فرصت‌های سرمایه گذاری بر اساس دستگاه‌های مختلف روی نقشه، امکان مشاهده جزئیات کامل طرح‌ها و مقایسه با زیرساخت‌ها و امکان بارگذاری لکه‌های دارای پتانسیل و بررسی گزینه‌های سرمایه گذاری نسبت به آن‌ها از قابلیت‌های سامانه اطلس سرمایه گذاری است.
او افزود: حذف حداکثری استعلامات و مجوز‌های سرمایه گذاری، امکان تصمیم گیری در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های متناسب با ظرفیت‌های منطقه و نیز شناسایی مناسب‌ترین محل برای استقرار طرح‌ها از اهداف این سامانه است.
در حاشیه این مراسم برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیشنهادات خود را برای ارتقای سطح کیفی سامانه ارائه و در ادامه سامانه اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار