معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران خبر داد:

برگزاری هفدهمین دوره کنگره ملی شب شعر عاشورایی

تهران(پانا) - هفدهمین دروه کنگره ملی شب شعر عاشورایی به همت دبیرستان علامه حلی یک تهران و اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران با همکاری سایر دستگاه ها برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۲۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هفدهمین دوره کنگره ملی شب شعر عاشورایی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران اعلام کرد: کنگره ملی شب شعر عاشورایی هر ساله به همت دبیرستان علامه حلی تهران و اداره قرآن عترت و نماز برگزار می‌شود. این کنگره با اهدافی چون؛ پرداختن به فرهنگ و معارف عاشورای حسینی با زبان شعر، گسترش فعالیت‌های ادبی با محوریت سیره، سلوک، مصائب، اندیشه و آموزه‌های عاشورای حسینی، کشف استعدادهای جوان فعال در حوزه خلق اشعار فاخر شیعی به‌ویژه شعر عاشورایی، گرامی‌داشت شاعران برتر عاشورایی و تلاش در نشر حداکثری اشعار برگزیده برگزار می‌ شود.

‏‎ وی افزود موضوعاتی که در این کنگره اعلام شده است؛‌ شعر عاشورایی، تربت حضرت سیدالشهدا(ع) و در بخش‌های مختلف کنگره: آزاد، دانش‌آموزی در قالب‌های شعری؛ تمام قالب‌های سنتی، ترانه، نیمایی و سپید. همچنین دبیرخانه مسابقات در دبیرستان علامه حلی یک تهران مستقر است.

‏‎‏‎لازم به ذکر است آخرین ‏‎مهلت ارسال آثار؛ ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰ است. برگزاری اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

اطلاعات بیشتر در تارنمای دبیرخانه کنگره به آدرس www.helli.ir قابل مشاهده است و ارسال آثار به دبیرخانه از طریق پورتال https://www.helli.ir/portal/shabesher17 انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار