اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو انتخاب شد

اردبیل(پانا) - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو برای سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو انتخاب شد

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در وبینار بزرگداشت انتخاب شهر «دوشنبه» در کشور تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بر ضرورت توسعه همکاری‌های گردشگری در سطح منطقه و کشور‌های همسایه تاکید کرد.
او همچنین در کنفرانس جانبی تخصصی "گردشگری کشاورزی" که در این وبینار برگزار شد، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و بررسی رفتارشناسی گردشگران، ارتباطات گردشگری در ایام پساکرونا به صورت منطقه‌ای و با کشور‌های همسایه انجام خواهد پذیرفت، از این رو با توجه به این‌که در دوران پساکرونا کشور‌های همسایه و منطقه‌ای اهمیت بیش از پیش پیدا خواهند کرد، بنابراین بر تمرکز توسعه همکاری‌های گردشگری کشور‌های اکو به صورت منطقه‌ای تاکید می‌شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری کشور در شرایط کرونا، به تشریح اقدامات مربوط به آمادگی و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ایام پساکرونا پرداخت و گزارش کاملی از اقدامات صورت‌گرفته در زمینه گردشگری کشاورزی را مطرح کرد.
تیموری یادآور شد: این نشست در ادامه توافق‌هایی است که سال ۹۸ در پی سفر وزیر گردشگری جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان صورت گرفت و پیرو آن، شهر دوشنبه به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اکو در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، و شهر ساری در سال ۲۰۲۲ و شهر اردبیل برای سال ۲۰۲۳ از سوی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان پایتخت‌های گردشگری سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو انتخاب شدند.

لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز در این کنفرانس با ارائه تجربیات گردشگری کشاورزی در ایران، به معرفی مزرعه‌های گردشگری کشورمان در استان‌های تهران، البرز، گلستان، اردبیل و سایر استان‌ها پرداخت.
او همچنین بر اهمیت گردشگری طبیعت‌محور در زمان کرونا و پساکرونا تاکید کرد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و دیگر مقامات کشور‌های عضو اکو نیز درباره موضوع این کنفرانس و انتخاب شهر دوشنبه به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اکو سخنرانی کردند.

گفتنی است:سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با دارا بودن ۱۰ عضو از کشور‌های ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان با هدف تاسیس گسترش تجارت درون‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، تنها سازمان بین‌المللی به شمار می‌آید که دبیرخانه آن در ایران واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار