معاون سوادآموزی البرز عنوان کرد:

البرز حائز رتبه برتر سوادآموزی کشور شد

کرج (پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد سوادآموزی این استان حائز رتبه برتر ارزیابی عملکرد در سوادآموزی کشور شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
البرز حائز رتبه برتر سوادآموزی کشور شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، تقی نادری افزود: ارائه خدمات سوادآموزی به عنوان یک موضوع حاکمیتی و مهارت چندوجهی با محوریت آموزشی و اجتماعی به نحوی طراحی شده تا کاربست مهارت سواد در جامعه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی سوادآموزی بر اساس ۲۵ محور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کارنامه عملکردی سال ۹۹ سوادآموزی استان البرز در کشور توانست رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر را کسب کند.

وی از هزینه کرد منابع، صیانت از اعتبارات، شورای پشتیبانی، برنامه عملیاتی، توانمندسازی، توزیع اقلام بهداشتی، مسوولیت پذیری آموزش و پرورش، تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و کیفیت اجرای شیوه نامه ها به عنوان شاخص های ارزیابی سوادآموزی کشور یاد کرد.

نادری برگزاری مسابقات، سامانه سوادآموزی، نظارت، بهبود کیفیت، مراکز یادگیری محلی، حلقه های کتابخوانی، طرح نماز، آموزش رایانه، نشست کتابخوانی، تحقق حجم سالانه ، مشارکت های بین بخشی، مشتری مداری، خلاقیت و نوآوری را از دیگر شاخص های ارزیابی سوادآموزی برشمرد.

وی با بیان اینکه در کارنامه عملکرد سوادآموزی البرز امتیاز ۱۸۷۰ به ثبت رسیده است، یادآورشد: پوشش حجم در دوره های سوادآموزی سال گذشته ۷۱.۶۵ درصد بوده است.

نادری گفت: انعقاد ۱۲ تفاهم نامه درون و برون سازمانی، طرح نماز و مقدمات رایانه به سوادآموزان، مسابقه کتابخوانی سردار دلها از دیگر برنامه های اجرای شده در حوزه سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: سوادآموزی ثمره انقلاب اسلامی و میراث ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی و مورد حمایت مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: سوادآموزی بخشی از نظام تعلیم وتربیت است، زیرا این مجموعه مهم زمینه بسط و گسترش فرهنگ اسلامی و ایجاد فرصت دوم آموزش را در بین بزرگسالان بی سواد و کم سواد بوجود می آورد.
نادری بیان کرد: سوادآموزی از شاخص های مهم توسعه انسانی و جوامع به شمار می رود چون در کاهش نرخ بی سوادی نقش بسزایی دارد.

وی افزود: تولید ۱۷۶ محتوای آموزشی کتب دوره های سوادآموزی به صورت الکترونیکی با همکاری آموزش دهندگان براساس برنامه تنظیم و ابلاغ شده به نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز را از دیگر فعالیت های حوزه سوادآموزی استان ذکر کرد.

معاون سوادآموزی استان، شناسایی افراد بی سواد، جلب همکاری همه جانبه دستگاه های مسوول و مشارکت مردم و مدیران مدارس و بخش غیردولتی برای جذب و آموزش گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر را محورهای مهمی برشمرد که تحقق آن در البرز نیاز به همراهی بیشتر دارد.

نادری تاکید کرد: در اعلام نتایج ارسالی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی از استاندار و رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان البرز تقدیر شده است.

نهضت سوادآموزی هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی با هدف ریشه کنی بی‌سوادی در کشور تشکیل شد که تاکنون افراد زیادی با شرکت در کلاس های سوادآموزی از نعمت ارزشمند خواندن و نوشتن بهره مند شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار