محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا

حضور لژیونرها کار تیم ملی را مقابل عراق و سوریه راحت‌تر می‌کند؛ 6 امتیاز اول را نیاز داریم

تیم ملی ایران نباید سوریه را دست کم بگیرد / انتظار داشتم بازیکن‌های بیشتری از پرسپولیس به تیم دعوت شوند

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران به شاگردان دراگان اسکووچیچ توصیه کرد در دیدارهای ابتدایی انتخابی جام جهانی تیم‌های سوریه و عراق را دست کم نگیرند تا 6 امتیاز اول را بدست آورند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور لژیونرها کار تیم ملی را مقابل عراق و سوریه راحت‌تر می‌کند؛ 6 امتیاز اول را نیاز داریم

محمد پنجعلی در گفت‌‌وگو با پانا درباره دیدار دو تیم ایران و سوریه در اولین هفته از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی که قرار است پنجشنبه هفته جاری به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شود، گفت: « طبیعتا برگزاری این بازی در ایران کار ارزشمندی است و تیم ایران مقابل سوریه شرایط بهتری خواهد داشت. البته روی کاغذ شانس پیروزی ایران به مراتب بیشتر از سوریه است اما نباید این بازی‌ها را ساده بگیریم چرا که در صورت شکست یک یا دو بازی کار صعود به اما و اگر کشیده می‌شود بنابراین باید بهترین شرایط را برای آمادگی تیم فراهم کرد و در مسابقات هم با تمرکز کامل بازی کرد. »

وی ادامه داد: « البته نبود بازی‌های تدارکاتی نقطه ضعف تیم ملی محسوب می‌شود. بازیکنان تیم سوریه به لحاظ جسمانی شرایط مشابه‌ای با عراق دارند بنابراین بازیکنان ما نباید فکر کنند دیدار راحتی پیش رو دارند به خصوص آنها که بازی تدارکاتی هم داشتند. با این حال امیدوارم سرمربی تیم با استراتژی و برنامه در این مسابقه حاضر شوند. »

وی در انتقاد از لیست دعوت شدگان به تیم ملی گفت: « من انتظار داشتم نفرات بیشتری از تیم پرسپولیس به تیم ملی دعوت شوند، به هر حال پرسپولیس پنج دوره قهرمان لیگ است و این انتظار هم به جا بود اما بیشتر بازیکنان دعوت شده به تیم ملی استقلالی هستند. هر بازیکنی از هر تیمی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود در وهله اول تمام تلاشش بر موفقیت تیم است اما به اعتقاد من می‌شد نفرات بیشتری از پرسپولیس به اردوی تیم ملی دعوت کرد. حضور بازیکنان لژیونر به جمع بازیکنان تیم می‌تواند هماهنگی را بیشتر کند و کار را برای بازی مقابل سوریه و عراق راحت‌تر کند چرا که این دو تیم به لحاظ جسمانی شرایطی مشابه بهم دارند. »

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان نقطه ضعف تیم ملی را دیر برگزار کردن اردوها دانست و عنوان کرد: « به نظر من تیم ملی زمان کمی برای آمادگی دارد و می‌توانستیم زودتر از این‌ها آماده شویم اما نمی‌دانم چرا دیر عمل کردند. برگزاری یک هفته اردو قبل از دیدار مقابل سوریه کاری از پیش نمی‌برد. با این حال امیدوارم تیم ملی در این مسابقه پیروز میدان شود. »

وی گفت: « تیم ملی از هر دو بازی پیش رو باید ۶ امتیاز بگیرد؛ البته به اعتقاد من توانایی آن را دارند. اگر نتوانند امتیازات لازم را جمع کنند، کار سخت‌تر خواهد شد چرا که در دور برگشت تیم‌ها نسبت به هم شناخت بیشتری پیدا می‌کنند و به خوبی می‌توانند دست تیم ملی و بازیکنان را بخوانند بنابراین بهتر است اسکووچیچ و شاگردانش طوری برنامه‌ریزی کنند که در مسابقات رفت امتیازات لازم را کسب کنند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار