کندشدن بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های گیلان

رشت (پانا) - کند شدن روند بستری بیماران کرونایی در گیلان ثمره ارتقاء رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کندشدن  بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های گیلان

اگر چه سایه شوم کرونا بر سراسر گیلان گسترده شده، اما آمار بستری های کرونا در بیمارستان های این استان طی دو روز گذشته آرام رو به کاهش است و این نتیجه رعایت پروتکل های بهداشتی است.

رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا که هفتگی محاسبه می شود در ابتدای موج پنجم زیر 50درصد و اکنون به 72 درصد رسیده است.

پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده مستمر از ماسک در بیرون از منزل به ویژه ٢ ماسک در مکان های شلوغ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر و دورهمی را از راه‌های مهم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا عنوان می کنند.

تجربه موج های گذشته کرونا در کشور و استان گیلان نشان داده که هر چه مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اهتمام جدی داشتند کرونا ضعیف و برعکس هر زمان سهل انگاری کردند بیماری کووید ١٩ با قدرت اوج گرفت.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های اصلی ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد، بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار