منتقد و فیلم‌ساز ایرانی در گفت‌وگو با پانا

«سوم آذرشهر» فیلمی خارج از جریان اصلی سینماست

بازی صدف عسگری و خسرو پسیانی در «سوم آذرشهر» دیدنی است

تهران (پانا) - پویا نبی بیان کرد در سینمایی که مملو از فیلم‌های شبه کمدی و شبه اجتماعی است، «سوم آذرشهر» فیلم قابل اعتنا و تاملی است.  

کد مطلب: ۱۲۰۹۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
«سوم آذرشهر» فیلمی خارج از جریان اصلی سینماست

کامبیز صفاری از فیلم‌سازان جوانی است که پس از تجربه‌اندوزی در حیطه تدوین با تمرکز بر سینمای مستند، وارد حیطه کارگردانی سینما شده است. «سوم آذرشهر» نخستین فیلم سینمایی او است که با حضور عوامل حرفه‌ای در مقابل و پشت دوربین با تمرکز بر یک آپارتمان مسکونی و ساکنانش شکل گرفته است. این فیلم این روزها در سینمای هنر و تجربه در حال اکران است.
«پویا نبی» منتقد و فیلم‌ساز درباره فیلم سینمایی «سوم آذرشهر» به کارگردانی کامبیز صفاری که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» در حال اکران است به پانا گفت: «در سینمایی که مملو از فیلم‌های شبه کمدی و شبه اجتماعی است، «سوم آذرشهر» فیلم قابل اعتنا و قابل تاملی است.»
قصه‌گویی قطره‌چکانی فیلم منحصربه‌فرد است
کارگردان فیلم کوتاه «درد خفیف» با تأکید بر اینکه «سوم آذرشهر» فیلمی خارج از جریان اصلی سینما است و همین هم نکته مثبت فیلم است‌، افزود: «نوع قصه‌گویی در فیلم «سوم آذرشهر» به‌صورت قطره‌چکانی است و مهم‌ترین حادثه دراماتیک قصه در دقیقه 40 فیلم اتفاق می‌افتد. این ویژگی برای من جالب و از نکات مثبت فیلم است گرچه شاید برای بسیاری از مخاطبان این نوع قصه‌گویی خسته‌کننده باشد. من به شخصه این نوع قصه‌گویی را دوست داشتم و مدت مدیدی بود که فیلمی همانند «سوم آذرشهر» ندیده و یا بهتر بگویم کمتر دیده بودم.»

برجسته‌ترین ویژگی فیلم در بازی بازیگرانش هست
کارگردان فیلم کوتاه «سایلنت» با بیان اینکه «سوم آذرشهر» تجربه منحصر به‌فرد و جسورانه‌ای برای کامبیز صفاری است درباره ویژگی بارز کارگردانی این اثر سینمایی گفت: «اگر کارگردانی را چند بخش اعم از میزانسن، دکوپاژ، فضاسازی، بازی گیری و ... در نظر بگیریم بیشتر از همه بازی‌های فیلم به‌ویژه بازی خسرو پسیانی و صدف عسگری برای من در این فیلم جالب توجه بود. بازی این دو بازیگر کنترل‌شده، نرم، درست و در خدمت فضای کلی اثر است. در مجموع «سوم آذرشهر» فیلمی است که این روزها ارزش دیدن دارد.»

جای فیلم «سوم آذرشهر» در سینمای هنر و تجربه است
پویا نبی در پایان با تأکید بر اینکه قطعاً «سوم آذرشهر» مناسب اکران در سینماهای «هنروتجربه» است، گفت: «به دلیل نوع روایت ویژه‌ فیلم «سوم آذرشهر» و نوع کارگردانی اثر که اساسا در زمینی بازی می‌کند که زمین امتحان پس داده شده‌ای نیست و مخاطب ایرانی به ویژه در سال‌های اخیر کمتر با اینگونه فیلم‌ها مواجه شده است، بهترین جای اکران «سوم آذرشهر» در سینماهای موسسه «هنروتجربه» است.»
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «سوم آذرشهر» که بر اساس یک اتفاق واقعی نوشته شده، آمده است: «دختر مهاجری همسر ایرانی خود را در تصادف اتومبیلی در کشور آلمان از دست داده است. او برای مدیریت میراث خود از همسرش به کشورش (ایران) باز می‌گردد، اما درک این‌که شوهر او فرزند دیگری از همسر سابقش داشته و او از این ماجرا بی‌اطلاع بوده است، اوضاعش را پیچیده‌تر می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار