بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا

سوءمدیریت به والیبال ایران ضربه زد؛ عامل اصلی ناکامی در المپیک مدیریت فدراسیون است

باید به سرمربی ایرانی اعتماد می‌کردند؛ جوان‌گرایی در المپیک اشتباه بود

تهران (پانا)_ کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران معتقد است علت اصلی ناکامی تیم ملی والیبال در المپیک توکیو مدیریت فدراسیون بوده است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سوءمدیریت به والیبال ایران ضربه زد؛ عامل اصلی ناکامی در المپیک مدیریت فدراسیون است

بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا در واکنش به صحبت‌های آلکنو پس از عدم نتیجه‌گیری تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو گفت: « به نظرم من دلیل اصلی که تیم ملی نتوانست در میدان المپیک نتیجه بگیرد، شرایط لیگ ایران، پا به سن گذاشتن بازیکنان و عدم پشتوانه‌سازی و همچنین سو مدیریت در فدراسیون والیبال ایران بود. متاسفانه فدراسیون والیبال فرصت‌های زیادی را از دست داد که نتیجه آن در عملکرد تیم ملی در میدان المپیک خودش را نشان داد. رئیس، فدراسیون را به حال خود رها کرد و به وزارت ورزش و جوانان رفت و پشتوانه‌سازی به خوبی انجام نشد. از طرف دیگر بازیکنان هم پا به سن گذاشته بودند و نباید برای حضور در مسابقه با آمپول و قرص خودشان را مداوا می‌کردند، این مستهلک شدن بازیکنان به آنها ضربه زد. »

وی ادامه داد: « متاسفانه در والیبال ایران جایگزین برای بازیکنان پا به سن گذاشته نداشتیم، در واقع منظور اصلی‌ام این است که این پشتوانه‌سازی درست انجام نشد، به این خاطر که فاصله زیادی بین بازیکنان اصلی و جایگزین آنها وجود داشت و بلزیکنان جایگزین هر وقت به میدان می‌رفتند، نمی‌توانستند به خوبی بازیکنان اصلی کار کنند. این چرخه بازیکن‌سازی و پشتوانه‌سازی به درستی انجام نشد. ضمن اینکه جوانگرایی قبل از المپیک یک کار اشتباه بود، بالاخره هر تیمی بهترین خود را برای حضور در المپیک به میدان می‌فرستد تا بتواند نتیجه بگیرد، اما من نمی‌دانم به چه علت یک ماه مانده به المپیک جوانگرایی انجام شد. معمولا جوانگرایی برای حضور در المپیک یا یک سال قبل یا بعد از مسابقات المپیک انجام می‌شود. »

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال گفت: « والیبال ما هنوز به ثبات تیم‌های قدرتمند مثل صربستان و لهستان نرسیده است هر چند که پتانسیل رسیدن به آن شرایط را دارد اما همانطور که گفتم مستهلک کردن بازیکنان باتجربه و عدم پشتوانه سازی به درستی، مشکلات زیادی برای تیم به وجود آورد. این مسائل همگی به سومدیریت فدراسیون والیبال برمی‌گردد که چند سال اخیر شاهد آن بودیم. متاسفانه ما کیفیت را فدای کمیت کردیم و نتیجه آن هم عملکرد ضعیف در لیگ ملت‌ها و المپیک شد. من حتی خاطرم هست بعد از لیگ ملت‌ها به فدراسیون این پیشنهاد داده شد که جلسه‌ای برگزار شود و با حضور مربیان و آلکنو روند تیم بررسی شود اما گفتند که زمان در اختیار نیست و فرصت چنین کاری را ندارند.در حالی که باید این کار انجام می‌شد و آلکنو صحبت‌های مربیان ایرانی را می‌شنید. »

محمودی در مورد انتخاب آلکنو به عنوان سرمربی اظهار کرد: « من نه تنها الان که تیم نتیجه نگرفته بلکه از یک سال پیش بارها گفتم ما باید به مربیان ایرانی اعتماد کنیم و هدایت تیم ملی را به آنها بسپاریم اما فدراسیون روی گزینه مربی خارجی تاکید داشت و در جلسات هم چندین گزینه مطرح شد که برخی از آنها به خاطر شرایط کاری و باشگاهی خود حذف شدند و تنها گزینه باقی مانده آلکنو بود. ضمن اینکه من اعتقاد دارم او مربی حرفه‌ای و مسلطی است اما نباید فزاموش کنیم که زمان کافی هم در اختیار نداشت. به خاطر فشاری که به سرمربی و بازیکنان تیم وارد شده بود و انتظاری که از آنها داشتند نتوانستند نتیجه لازم را کسب کنند. البته آلکنو هم ظرافت کاری ولاسکو را نداشت اما با این حال معتقدم اگر تیم در المپیک دچار مشکل شد و نتیجه نگرفت به خاطر سومدیریت در فدراسیون والیبال بود. »

وی تاکید کرد: « ما باید به مربیان ایرانی اعتماد کنیم، در حال حاضر مربیان زیادی در والیبال حضور دارند که دانش والیبالی دارند و می‌توان از حضور آنها بهرمند شد؛ از طرف دیگر باید برنامه‌ریزی بلندمدت هم انجام شود و تنها مقطعی کار نکنیم. اینکه چند ماه مانده به المپیک مربی تغییر کند و شناخت محدودی از بازیکنان و توانایی‌های آنها داشته باشد و به میدان بزرگی مثل المپیک راه پیدا کند، دردی از والیبال ما دوا نمی‌کند و به نتیجه هم نمی‌رسند. ضمن اینکه من اعتقاد دارم باید پوست اندازی در بدنه ورزش صورت بگیرد، هر رییس فدراسیونی که نتیجه نگرفته باید عملکردش مورد ارزیابی قرار بگیرد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار