در شهرستان بهارستان

راه‌اندازی ششمین بیمارستان سیار جمعیت هلال‌احمراستان تهران

بهارستان (پانا) - دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران اعلام کرد باید از تولید کننده اصلی، واکسن راتهیه کرده و وارد کرد که بتوان پس از تزریق دز اول واکسن یک ماه بعد هم دز دوم را از همان نوع به افراد تزریق کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ششمین بیمارستان سیار جمعیت هلال‌احمراستان تهران

در این برنامه،جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در سخنانی اظهار کرد: با توجه به مراجعات مردم شهرستان بهارستان به بیمارستان امام حسین (ع) منطقه، در این شرایط بحرانی و در فاز اول یک بیمارستان سیار سی تختخوابه را با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران راه‌اندازی کردیم تا در روزهای سخت به کمک این بیمارستان بیاید و در ادامه راه نیز در صدد هستیم با توسعه فضاهای زیرساختی بیمارستان از جمله بخش‌های ویژه به مردم بهتر خدمت کنیم.

او ادامه داد: شهرستان بهارستان با توجه به اینکه اندازه استان سمنان جمعیت دارد شعبه جمعیت هلال‌احمر در آن وجود ندارد و البته در اکثر شهرستان‌های استان تهران این شعبه‌ها وجود ندارد و برای تعیین شعبه جمعیت هلال‌احمر یک معیارهایی تعیین کرده است و ملاحظات وجود دارد.

سپس هادی تمهیدی، فرماندار شهرستان بهارستان نیز در رابطه با اختصاص زمین جهت افتتاح شعبه جمعیت هلا‌ل‌احمر در منطقه گفت: شهرستان بهارستان با تمام شهرستان‌های استان تهران متفاوت است، ما در شهرستان پاکدشت ۳۵۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰۰ هزار نفر اتباع داریم و مساحت پاکدشت ۳۵۰ کیلومتر است، اما شهرستان بهارستان دو برابر پاکدشت جمعیت دارد و ۶۴ کیلومتر مساحت.

او بیان کرد: معضل اصلی ما در شهرستان بهارستان زمین است حتی ما خودمان برای ساختمان فرمانداری زمین نمی‌توانیم پیدا کنیم و در راستای افتتاح شعبه جمعیت هلال‌احمر در بهارستان می‌بایست در کنار زمین که به عنوان ساختمان اداری برای هلال‌احمر تعلق می‌گیرد یک محوطه برای انبار تجهیزات نیز نیاز است و از سوی دیگر، زمین‌هایی که در شهرستان بهارستان است در اختیار شهرداری و در ردیف اموال شهرداری است و شهرداری نمی‌تواند مالکیت آن را انتقال دهد.

در بخش دیگری از برنامه،محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی افزود: وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور فوق‌العاده خطرناک است و از ابتدای تعطیلات کرونایی جاری تاکنون 6 مرکز بیمارستان سیار ایجاد شده و در کنار آن چادرهایی نیز برپا شده است، بیمارستان‌های ما از نظر پذیرش شرایط خاص دارند و فوق شرایط خود پذیرش می‌کنند.

او تصریح کرد: هلال‌احمر در صدد آن است که مقداری از بار این بیمارستان‌های ما کاهش پیدا کند و از مردم تقاضا داریم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در هفته آینده ادامه دهند تا شرایط کمی به روال عادی بازگردد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: در شهرستان بهارستان، تنها یک بیمارستان امام حسین(ع) ۷۰۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد و تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیانند که بتوانیم بیشترین پذیرش را داشته باشم و به همگان از جمله مردم شهرستان‌های استان تهران توصیه کرد، مردم با مراقبت از خود و عزیزانشان سعی کنند این پیک سنگین کرونارا کاهش دهند.

او در ادامه افزود: ایجاد بیمارستان سیار هلال‌احمردر استان‌ها بستگی به تقاضای مسئولان استان دارد و در کنار آن بار اصلی تأمین نیروی انسانی آن بر دوش وزارت بهداشت است، ولی در مجموع ما ششمین بیمارستان صحرایی را در شهرستان بهارستان راه‌اندازی کردیم و در کنار آن، در استان‌های همدان، چهارمحال و بختیاری، شهر فارسان، خراسان رضوی، شهر‌های مشهد و سبزوار افتتاح کردیم و در مشهد ۳ مرکز هلال‌احمر نیز از طریق چادرهای امدادی و سالن‌های ورزشی تجهیز کردیم.

قوسیان در رابطه ورود واکسن خاطرنشان کرد: تاکنون 17 میلیون و شصت هزار دز واکسن وارد کردیم، که در مردادماه به حجم سه ماه گذشته واردات واکسن داشتیم و سعی داریم این مورد را افزایش دهیم تا با به عدد ۳۰ میلیون که از ما خواسته شده است برسیم.

او بیان کرد: روال کاری ما در جمعیت هلال‌احمر براین منوال است تا هواپیمای محموله واکسن در فرودگاه امام خمینی(ره) بر زمین ننشیند نمی‌توانیم بگوییم که چه مقدار واکسن وارد شده و البته شبانه‌روز در حال واردات هستیم و در کنار این موضوع عمده مشکلات ما پیدا کردن منبع مناسب جهت ورود واکسن است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دز واکسن تقلبی در جهان توزیع شده است و ما باید از تولید کننده اصلی واکسن را تهیه کرده و وارد کنیم که بتوانیم پس از تزریق دز اول واکسن یک ماه بعد هم دز دوم را از همان نوع به افراد تزریق کنیم.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار