آغاز جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از فردا

تهران (پانا) - جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح روز شنبه (30 مرداد) برای بررسی خط مشی دولت و صلاحیت و برنامه وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۸۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از فردا

طبق اعلام قبلی سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، جلسات رأی اعتماد به صورت دو شیفت خواهد بود و نطق میان دستور نیز وجود ندارد.

نظام‌الدین موسوی پیش بینی کرده که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا روز سه شنبه ادامه یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرا، یادآور شد: شروع جلسه با تشریح برنامه و خط مشی دولت و دفاع رئیس جمهور از ترکیب کلی هیأت وزیران پیشنهادی خواهد بود که از وی برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمده است. همچنین وی به همراه نمایندگانی که تعیین کرده است می‌تواند به مدت دو ساعت و نیم از دولت خود دفاع کند.

وی ادامه داد: بعد از نطق اولیه رئیس مجلس، رئیس جمهور برنامه کلی دولت و خط مشی آن را تشریح کرده و از کابینه پیشنهادی خود دفاع می‌کند.

موسوی اضافه کرد: سپس 5 نفر نماینده موافق و 5 نفر نماینده مخالف، هر کدام به مدت 15 دقیقه راجع به این ترکیب صحبت خواهند کرد و در ادامه رئیس جمهور یا نماینده تعیین شده از سوی وی می‌تواند به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی افزود: بعد از آن نیز، مجلس وارد دستور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا خواهد شد که البته در ابتدا سخنگوی کمیسیون‌ها گزارشی از برنامه‌های مطرح شده از سوی وزرای پیشنهادی مربوط به کمیسیون خود ارائه می‌کنند و بعد از آن نیز دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق برای هر وزیر صحبت خواهند کرد که هر کدام 15 دقیقه فرصت دارند و در نهایت نیز وزیر پیشنهادی مربوطه یا رئیس جمهور فرصت دارد تا از برنامه ها و صلاحیت وزیر دفاع کنند.

این نماینده مجلس درباره نحوه دریافت رأی اعتماد نمایندگان خاطرنشان کرد: در پایان روز سه شنبه رأی گیری وزرا به صورت کلی انجام خواهد شد و تا هم اکنون تصمیم بر برگزاری این رأی گیری به صورت الکترونیکی بوده است مگر اینکه نظر هیأت رئیسه تغییر کند

اما فردا جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی رئیس جمهوری با بررسی گزارش کمیسیون‌های فرهنگی و آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص وزیران پیشنهادی فرهنگ و آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

کمسیون‌های تخصصی مجلس در هفته گذشته ۲۷۰ جلسه با ۱۹وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم برگزار کردند.

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش این کمیسیون درباره بررسی صلاحیت حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کابینه سیزدهم را به عنوان نخستین گزارش در صحن علنی قرائت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار