نتایج انتخابات شورای شهرهای بومهن، پردیس و قرچک باطل شد

تهران (پانا) - انتخابات ششمین دوره اسلامی شهر قرچک، بومهن و پردیس از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات باطل اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نتایج انتخابات شورای شهرهای بومهن، پردیس و قرچک باطل شد

بهمن خطیبی، فرماندار شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران گفت: ابطال انتخابات ششمین دوره اسلامی شهر قرچک از سوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام شد. هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کشور پس از بررسی مدارک و مستندات دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی شهرستان، ابطال انتخابات در شهر قرچک را اعلام کرد که آگهی آن منتشر شده است.

وی گفت: بر این اساس و پیرو آگهی قبلی به اطلاع اهالی حوزه انتخابیه شهر قرچک تابع شهرستان قرچک می‌رساند که صحت برگزاری انتخابات براساس ماده ۵۸ قانون انتخابات مورد تأئید هیأت نظارت قرار نگرفت و باطل شد.

فرماندار قرچک افزود: براساس این آگهی، تاریخ برگزاری انتخابات میاندوره‌ای پس از ابلاغ وزارت کشور به این فرمانداری به اطلاع عمومی خواهد رسید.

وی افزود: براساس قانون، تأئید صحت و یا ابطال انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی است که این مهم بر اساس تصمیمات قانونی صورت گرفته است.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که شورای اسلامی آن ۹ عضو دارد. شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ابطال نتایج انتخابات شورای شهرهای بومهن و پردیس

عبدالعظیم رضایی فرماندار پردیس هم گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای بومهن و پردیس براساس فرم شماره ۴۳ مربوط به اعلام آگهی نتیجه قطعی و نهایی انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای پردیس و بومهن تابع شهرستان پردیس باطل اعلام شد. تاریخ برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای پس از ابلاغ وزارت کشور به فرمانداری به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

متن آگهی نتیجه قطعی و نهایی انتخابات شهرهای بومهن و پردیس به این شرح است: «پیرو آگهی قبلی به آگاهی اهالی حوزه انتخابیه شهر بومهن تابع شهرستان پردیس و بومهن می‌رساند که صحت برگزاری انتخابات براساس ماده ۵۸ قانون انتخابات مورد تأیید هیأت نظارت قرار نگرفت و باطل شد. تاریخ برگزاری انتخابات میاندوره ای پس از ابلاغ وزارت کشور به این فرمانداری، به اطلاع عموم خواهد رسید.»

به علت تخلفات گسترده در خرید و فروش (آرای انتخابات شورای اسلامی شهر بومهن و پردیس) هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پس از رسیدگی به شکایات، انتخابات شورای شهر بومهن و پردیس را ابطال کرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار