بانوان اردبیلی بیشترین متقاضیان طرح مشاغل خانگی

اردبیل(پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل اعلام کرد بیشتر متقاضیان طرح مشاغل خانگی در استان اردبیل زنان خانه‌دار هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بانوان اردبیلی بیشترین متقاضیان طرح مشاغل خانگی

به گزارش جهاد دانشگاهی اردبیل، مهران اوچی اردبیلی،رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: بیشتر متقاضیان طرح مشاغل خانگی در این استان زنان خانه‌دار هستند که بعد از دریافت آموزش رایگان یک حرفه از جمله قالی‌بافی، خیاطی و چرم‌دوزی به بازار کار معرفی می‌شوند.
او اظهار کرد: این فرآیند گام موثری در کاهش نرخ بیکاری در استان و کمک به اقتصاد خانوار‌های اردبیلی خواهد بود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: با وجود ظرفیت ۲ هزار نفری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان بیش از سه هزار نفر از مردم در طرح ثبت‌نام کردند که بعد از استعدادسنجی، توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان در حال اجرا است.
اوچی اردبیلی شبکه‌سازی و ایجاد زنجیره مناسب بین حلقه‌های تامین مواد اولیه، تولید محصول و شبکه فروش را از مزیت‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دانست و گفت: ایجاد شبکه در کسب و کار منجر به کار تیمی و منظم می‌شود که در این کار تیمی هر فرد نقش خاص خود را ایفا و فرد پیشران نیز مجموعه را مدیریت و راهبری می‌کند.
او بیان کرد: یک شبکه کسب و کار شامل تامین مواد اولیه، تولید محصول، شبکه فروش، مرکز ارتباط با مشتری و همچنین مداخلات توسعه‌ای در بهینه‌سازی شبکه مورد نظر است و ارتباط مناسب بین این حلقه‌ها منجر به شکوفایی کسب و کار و رونق یک زنجیره تولید می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: در اجرای فاز سوم طرح مشاغل خانگی علاوه بر اتصال به بازار متقاضیان، شبکه‌سازی، هدایت و مشاوره متقاضیان و پیشرانان، استانداردسازی و کمک به رونق کسب و کار پیشران‌ها مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.
نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است، ولی برخی مراجع که آمار‌های کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار