ایجاد اشتغال برای ۵۱۲ نفر در حوزه صنایع دستی استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از ایجاد اشتغال برای ۵۱۲ نفر در حوزه صنایع دستی استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۵۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال برای ۵۱۲ نفر در حوزه صنایع دستی استان اردبیل

نادر فلاحی تصریح کرد: ۱۹۸ نفر با ۲۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی، ۲۷۹ نفر با ۲۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه روستایی و ۳۵ نفر با ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی و فراگیر اشتغال ایجاد شده است.

او افزود: در طول سال ۹۷ معاونت صنایع دستی توانست با ایجاد بازارچه‌های فروش برای صنعت گران در تمامی شهرستان‌ها کمک شایانی به این قشر کند و حضور در نمایشگاه‌های دیگر استان‌ها و همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی فلز، قلمزنی-حکاکی روی چرم-تولیدات چرم دست دوز هنرآموزان مرکز آموزش شهرستان اردبیل فضای خوبی برای فعالیت در این بخش ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در سی و یکمین نمایشگاه صنایع دستی تهران نیز توانستیم در میانگین فروش در رتبه دوم قرار بگیریم و همچنین در صادرات صنایع دستی در سال ۹۷ بیش از ۴۰۰ هزار دلار فروش داشتیم.

فلاحی بیان کرد: معاونت صنایع دستی در سال ۹۷ در راستای به روز کردن آموزش صنعتگران در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته برای بیش از هزار و ۳۰۰ نفر دوره آموزشی برگزار کند.

او افزود: در سال گذشته حدود ۲ هزار پروانه جدید و تمدید پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در سطح استان انجام گرفته است که از این تعداد ۸۱۹ فقره صدور پروانه اولیه فعالیت بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: درسال ۹۷ این معاونت توانست مجوز ۱۸ مورد پروانه کارگاهی را برای صنعت گران صادر کند که از این تعداد ۱۵ مورد مربوط به تمدید و ۳ مورد هم صدور مجوز اولیه می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار