خبرنگار پانا و نماینده مجلس دانش‌آموزی، رتبه ۱۶ کنکور سراسری شد

تهران( پانا) - همه می‌گویند به دبیرستان که رسیدی باید تمام فعالیت هایت را کنار بگذاری و تنها بر درس تمرکز کنی، می گویند دبیرستان دوره دوم جای استفاده از فضای مجازی و فعالیت اجتماعی نیست. کافیست تا رتبه ای خارج از درس و مدرسه کسب کنی تا تمام دوست و فامیل بسیج شوند و بگویند آینده ات را به فعالیت هایت نباز.

کد مطلب: ۱۲۰۷۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگار پانا و نماینده مجلس دانش‌آموزی، رتبه ۱۶ کنکور سراسری شد

عیسی فتحی؛ رتبه ۱۶ رشته ریاضی فیزیک کنکور سراسری امسال اما؛ با تمام محاسبات متفاوت بود. اگر از او و فعالیت های اجتماعی اش می پرسیدی در حیرت می‌ماندی شخصی که از سال ۹۲ فعالیت پژوهشی خودش را شروع کرده بود و این پژوهش ها شامل فعالیت های رباتیک و علمی بود و در طی این چند سال چندین مقام کشوری و استانی کسب کرده بود و در آخرین مسابقه رباتیک خود موفق به کسب رتبه سوم‌ کشوری ربات جنگجو شده بود، همان شخصی که در ۵ دوره پیاپی در مسابقات پهپاد رتبه اول استانی را کسب کرده، همان کسی که در طی ۸ سال فعالیت های پرورشی زیادی داشت از جمله پیشتازان و بسیج و خبرنگار خبرگزاری پانا و نماینده مجلس دانش آموزی و از سال ۹۸ عضو مجلس دانش آموزی استان آذربایجان شرقی نیز بود، رتبه ۱۶ کنکور را نیز از آن خود کرده است. از خودش هم که بپرسی می‌گوید: دانش آموز نباید عقب ماندگی در درس را بهانه‌ ای برای عدم فعالیتش در سایر ابعاد دانش آموزی بداند. هر دانش آموزی می‌تواند با تلاش و برنامه ریزی دقیق در تمامی حوزه های دانش آموزی فعالیت کند و نتیجه خوبی بگیرد.

عیسی فتحی؛ رتبه ۱۶ کنکور سراسری ۱۴۰۰ در گفت و گو با پانا گفت:«من از اواسط سال یازدهم به صورت جدی شروع به مطالعه کردم. البته چون مدارس به صورت غیرحضوری بود و برای همه دانش آموزان اولین بار بود که این نوع از نحوه آموزش را تجربه می‌کردند و با نقص هایی روبرو بودیم. به این دلیل من از اکثر کلاس های تقویتی و کلاس های کنکور استفاده کردم. قطعا هیچ کس از روز اول درس خواندن نمی تواند ۱۲ ساعت مطالعه داشته باشد. من از ۴ ساعت مطالعه در روز شروع کردم که بعد از سه هفته ساعت مطالعه خودم را به ۸ ساعت در روز ارتقا دادم که بعد از چندین ماه و پایان سال یازدهم ساعت مطالعه روزانه من به ۱۱ ساعت افزایش یافت.

رتبه ۱۶ کنکور سراسری در رابطه با منابع مطالعاتی خود افزود:«یکی از اصول مطالعه، مهندسی منابع است. کسانی که از پایه دهم و یازدهم شروع به مطالعه می‌کنند می‌توانند برای هر درس از چند منبع استفاده کنند. ولی کسانی که از پایه دوازدهم شروع به مطالعه می‌کنند به دلیل کمبود زمان کافی برای مطالعه می‌توانند از یک منبع برای هر درس استفاده کنند که پیشنهاد من کتاب های جامع هر درس است.. بچه های پایه حتما لغات و ترجمه متن درس را در یک دفتر نگه دارند که سال دوازدهم خیلی به دردشان می خورد. من در درس دینی واو به واو کتاب را حفظ کردم. البته این هم باید بگویم که فقط حفظ کردن کافی نیست و باید مطالب را هم درک کرد، من از وقتی مدارس غیرحضوری شد بیشتر برای کنکور نسبت به امتحان نهایی آماده شدم. برای دروس اختصاصی از کتاب های میکرو برای تست زنی و از کتاب سیر تا پیاز و خیلی سبز به عنوان درسنامه استفاده می‌کردم. البته قبل از تسلط کامل به درس ها وارد آزمون ها نشوید، چون اگر بر مطالب مسلط نباشید نمی‌توانید تست بزنید و باعث افت روحیه و انگیزه شما می‌شود.»

فتحی در ادامه توضیحاتی در رابطه با تاثیر آزمون های تستی خارج از مدرسه و سراسری داد و خاطرنشان کرد: «آزمون ها باعث می‌شود با انواع سوالات آشنا شویم. باعث تقویت سرعت تست زنی و موجب روبرو شدن با انواع چالش های سوالات و مطالب درسی می‌شود. من در آزمون های قلمچی شرکت می‌کردم که میانگین تراز من تقریبا ۶۷۰۰ بود. از سوالات بقیه موسسه ها هم استفاده می‌کردم تا با سوالات و چالش های بیشتری روبرو شوم. دانش آموزان باید توجه کنند که حتما از کلاس های تقویتی و کنکوری نیز استفاده لازم را ببرند. عده ای هستند که تبلیغ می‌کنند نیازی به این کلاس ها نیست، اما در واقع هر کس با توجه به‌ نیاز خودش در این کلاس های کنکوری و تقویتی شرکت می‌کند. در ضمن به اخبار تغییرات کنکور دل نبندید، چون احتمال تغییرات دوباره و بازگشت به شرایط قبلی خیلی زیاد است این امر باعث می‌شود شما ضربه بزرگی در کنکور ببینید.»

بسیاری از اطرافیان به حضور و فعالیت بالای عیسی فتحی در فضای مجازی و روحیه شاد و سرزنده‌ او اشاره داشتند و همین سبب شد تا از تفریحات و اوقات فراغت بحث به میان بیاید؛ وی در پاسخ به این مسئله اظهار کرد:«من یک روز در هفته را به عنوان گردش انتخاب کرده بودم که باعث افزایش روحیه و انگیزه من می‌شد. همچینن استفاده از فضای مجازی در تایم های استراحت بین دو درس از جمله تفریحات بنده بود. بسیاری از دانش آموزان می گویند برای درس خواندن باید از فضای مجازی دوری کنیم و اصلا تفریح نکنیم که این باور غلط است. چرا که کسانی که فقط دغدغه درس خواندن داشته باشند، قطعا آرامش روانی نخواهند داشت و باعث افت روحیه و انگیزه دانش آموزان می‌شود. استفاده از فضای مجازی در تایم استراحت باعث می‌شود برای یک زمان کوتاه از فضای روانی کنکور بیایم بیرون و به آرامش روانی برسیم باید توجه کنیم استفاده از فضای مجازی باید با برنامه ریزی باشد تا لطمه ای به درس خواندن نزند.»

فتحی در رابطه با عملکرد خود یادآور شد:«من از سال یازدهم بیشتر وقت خود را روی درسم سرمایه گذاری کردم. در سال دوازدهم چون مدارس هم به صورت غیرحضوری بود، من کلاس های کنکوری و تقویتی قبل از شروع شدن مدارس،شرکت کردم و با یک برنامه ریزی دقیق و پشتکار توانستم به این موفقیت دست پیدا کنم. اما به نظرم غیر از پشتکار و امید داشتن هدف مشخص و تلاش برای آن هدف و واقع بینی باعث می‌شود، رتبه های برتری در مراحل زندگی کسب کرد.»

عیسی فتحی؛ رتبه ۱۶ کنکور سراسری به عنوان صحبت پایانی از مشویقین و حامیان در مسیرش گفت:« از خانواده ام که همیشه حمایتم کردند و باعث ایجاد انگیزه درس خواندن و پیشرفت بنده بودند تشکر می کنم. همچنین از کادر زحمتکش مدرسه شاهد شهید اسدی شهرستان آذرشهر بابت زحمات چندین ساله آنها سپاسگزارم.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار