گفت و گو با رتبه برتر کنکور ۱۴۰۰

تلاش، والدین، برنامه‌ریزی و استمرار در مطالعه، عناصر موفقیت در کنکور

تهران ( پانا ) - کرونا در کنکور امسال باعث شد فاصله بین افراد قوی و ضعیف بیشتر شود و افراد قوی، قوی‌تر و محصلان ضعیف، ضعیف‌تر شدند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش، والدین، برنامه‌ریزی و استمرار در مطالعه، عناصر موفقیت در کنکور

کنکور سال ۱۴۰۰ در تیر ماه برگزار شد. طبق نتایج این کنکور، امیرحسین جعفر آبادی؛ ساکن منطقه ۱۲ شهر تهران و دانش آموز دبیرستان علوی موفق به کسب رتبه ۸ کنکور ریاضی و همچنین رتبه ۵ کنکور زبان شد.

وی در گفت وگو با پانا درباره شرایط کنکور در وضعیت شیوع کرونا گفت: «کرونا در کنکور امسال توانست فاصله بین افراد قوی و ضعیف را بیشتر کند و افراد قوی، قوی تر و محصلان ضعیف، ضعیف تر شدند.»

جعفر آبادی در رابطه با شیوه درس خواندن خود برای کنکور گفت: «من از ابتدای دهم در کنار کار تشریحی، کارهای تستی هم داشتم و از تابستان دوازدهم به صورت جدی برای کنکور تست زدم و کاملا با برنامه مدرسه پیش رفتم. در کل روش درس خواندن بستگی به نوع درس دارد. اول مطالعه کتاب و جزوه و دوم بخش عمده تر یعنی تست زدن است. میزان مطالعه من به جز کلاس های مدرسه ای هفته ای ۲۵ تا ۳۵ ساعت بود.»

جعفر آبادی افزود: «به نظرم در کنکور امسال درس ریاضی بسیار بد و خارج از محدوده بود. اما در بقیه درس ها کنکور خوب بود.»

وی ادامه داد: «برای کنکور سه سال آخر بسیار مهم است، اما سال دوازدهم تعیین کننده است. در کل تلاش، برنامه های مدرسه، والدین و استمرار در درس خواندن برایم موجب موفقیت در کنکور شد. والدین نیز با وارد نکردن استرس به دانش آموز و آرام نگه داشتن شرایط خانه می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند. همچنین برنامه ریزی بسیار مهم است و بدون آن نمی توان پیشرفت کرد.»

وی در پایان با پیشنهادی به پشت کنکوری ها گفت: «توصیه من این است که هیچ وقت بدون زمان تست نزنند. حتما برنامه داشته و خود را به آن مقید کنند. اگر نمی توانند در زمان کنکوری تست بزنند به خوشان زمان داده و کم کم آن را استاندارد کنند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ حسنا شاکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار