ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با پانا

تصمیمات اشتباه کمر کشتی ایران را در المپیک شکست؛ مدیریت و کادر فنی مقصر ناکامی هستند

هیچ وقت در فدراسیون کشتی تک محوری نداشتیم اما الان یک نفر خودمختار تمام تصمیمات را می‌گیرد

تهران (پانا) - پیشکسوت کشتی ایران علت اصلی ناکامی کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو را کادر فنی تیم ملی و مدیریت فدراسیون دانست.

کد مطلب: ۱۲۰۷۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تصمیمات اشتباه کمر کشتی ایران را در المپیک شکست؛ مدیریت و کادر فنی مقصر ناکامی هستند

ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات المپیک توکیو گفت: « به نظر من در وهله اول مدیریت فدراسیون و پس از آن کادر فنی مقصر بودند که چنین نتایجی در میدان المپیک رقم خورد. علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون مگر اعضای کادر فنی کشتی آزاد را نمی‌شناخت و یا اینکه مگر این افراد غریبه بودند یا از کشور دیگری آمده بودند. او خودش سال‌هاست که در کشتی بوده و می‌دانسته که سطح توانایی آنها چقدر است. دبیر به عنوان رئیس فدراسیون با آنها قرارداد بسته و به نظرم نوک پیکان تمام انتقادها باید به سمت مدیریت فدراسیون و پس از آن کادر فنی برود که نتوانستند کشتی‌گیران را برای حضور در این میدان مهم به آمادگی کامل برسانند. »

وی ادامه داد: « کشتی‌گیران به لحاظ جسمانی وضعیت مناسبی نداشتند، در نیمه‌های دوم بدنشان خالی می‌کرد. اطری پس از دو کشتی مقابل حریف آمریکایی خود در کشتی سوم ایستاد و نتوانست دیگر کاری از پیش ببرد. در حالی که او می‌توانست به یک مدال برسد. حسن یزدانی هم نباید در مسابقه فینال باخت می‌داد. او یکی از کشتی‌گیران به نام ایران است که همه‌ی مردم منتظر مدال طلای او در المپیک توکیو بودند. اما من نمی‌دانم با چه برنامه‌ای روی تشک رفت که در نهایت چنین نتیجه‌ای رقم خورد. یزدانی مثل همیشه نبود. او با دو اشتباه از حریف خود فاصله گرفت، در حالی که می‌توانست حریف خود را شکست دهد. برنامه‌ای که برای او در نظر گرفته بودند از نظر فنی ایراد داشت. ما از یزدانی برابر تیلور برد میخواستیم. او از هر نظر، شرایط فیزیکی و روحی نسبت به حریف خود برتری داشت. اگر در دو مسابقه قبل یزدانی مقابل تیلور آمریکایی شکست خورده بود به خاطر تجربه این کشتی‌گیر بوده است، وگرنه او می‌توانست حریف خود را شکست بدهد، هرچند که آمریکایی‌ها به لحاظ بدنسازی همیشه در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. »

پیشکسوت کشتی آزاد افزود: « مدال طلای کشتی را برای حسن یزدانی کنار گذاشته بودند، اما متاسفانه کادر فنی نتوانست این کشتی را خوب راهنمایی کند. از عملکرد یزدانی گله نداریم، او یکی از کشتی‌گیران خوب ایران است اما کادر فنی می توانست بهتر کار کند چرا که این کشتی‌گیر خودش را دربست در اختیار آنها گذاشته و گوش به حرف مربیان بود. همانطور که گفتم به نظر من مدیریت و کادر فنی مقصر هستند که نتیجه‌ای مورد انتظار را کسب نکردند. »

وی تاکید کرد: « از طرف دیگر اشتباه انتخاب کردن برخی کشتی‌گیران در میدان المپیک یقه آنها را گرفت. من نمی‌دانم بر چه اساسی حسین‌خانی را انتخاب کرده‌اند. او زمانی که در دوران اوج کشتی خود بود نتوانست به مدال برسد، حالا چطور توقع داشتند در میدان المپیک به مدال برسد او کشتی گیر تمام شده است. اما من نمی‌دانم چرا او را باید به عنوان کشتی‌گیر المپیکی انتخاب می‌کردند. محمدیان هم یکی دیگر از کشتی‌گیران المپیکی کشورمان هم، چنین وضعیتی داشت. اگرچه در مسابقه انتخابی محمدیان، کشتی خود را مقابل شعبانی پیروز شده بود اما اساس انتخابی بر این است که از ۳ بار کشتی گرفتن، یک کشتی‌گیر دو پیروزی داشته باشد. اعضای کادر فنی بر چه اساسی تنها یک بار مسابقه انتخابی برگزار و یک نفر را برای المپیک انتخاب کردند.»

جوادی در ادامه به عملکرد زارع اشاره کرد و گفت: « زارع هم اشتباهات زیادی داشت، حریف او دو بر بار می‌خواست زارع را ضربه فنی کند. با این حال او کار بزرگی کرد و توانست به مدال برنز برسد. نباید فراموش کنیم که این کشتی‌گیر تنها ۲۰ سال دارد و اولین تجربه حضور در المپیک را سپری کرد هرچند که اشتباهات زیادی داشت اما حداقل باید به او خسته نباشید بگویم که توانست یک مدال برنز برای کشتی ایران به ارمغان بیاورد. »

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون کشتی همچنین در مورد تغییر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی نروژ اظهار کرد: به نظرم انتخاب‌ها از ابتدا اشتباه بود و حالا دو ماه مانده به مسابقات جهانی تغییر دوباره هم اشتباه خواهد بود. البته گویا فدراسیون دست رد به سینه غلام محمدی زده و حالا دیگر نمی‌توانند به او بگویند، برگردد. متاسفانه اعضای کادر فنی و به خصوص سرمربی تیم ملی با رئیس فدراسیون چالش‌های زیادی داشتند، هر چند که اخلاق دبیر همین است و حتی من شنیدم با دبیر فدراسیون هم خیلی صحبت‌های تندی داشته است. بنابراین تنها غلام محمدی مقصر نیست او تلاشش بر این بود که به عنوان سرمربی در المپیک حضور داشته باشد. به او هم باید خسته نباشید بگویم؛ اما همانطور که گفتم تصمیمات اشتباه کمر تیم را شکست. »

وی گفت: یکی از ایرادهای فدراسیون کشتی نبود کمیته فنی یا پیشکسوتان کشتی است که از آنها برای تصمیمات درست مشورت بگیرند. در گذشته پیشکسوتان در کمیته فنی حضور داشتند و هر کس بنا به تجربه خود نظرش را اعلام می کرد. هیچ زمانی در فدراسیون کشتی، تک محوری وجود نداشت. اما متاسفانه الان می بینیم که این شرایط حاکم است و تنها یک نفر خودمختار و تمام تصمیمات را می‌گیرد. این روند به هیچ عنوان مناسب نیست و در آینده کشتی ایران را به زمین می زند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار