جلوگیری از برداشت 40 هزار متر مکعب آب زیرزمینی در شهر یزد

تهران (پانا) -سرپرست اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر از انسداد دو حلقه چاه غیرمجاز در شهر یزد و جلوگیری از برداشت 40 هزار متر مکعب آب زیرزمینی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جلوگیری از برداشت 40 هزار متر مکعب آب زیرزمینی در شهر یزد

به گزارش وزارت نیرو، "محمدعلی حکیمی" افزود: با تلاش اکیپ گشت و بازرسی این اداره در گلخانه‌های واقع در منطقه سید میرزا یزد دو حلقه چاه غیرمجاز هر کدام به عمق بیش از 100 متر و پمپ شناور و لوله آبده دو اینچ که درعمق سه متری کمرگیر شده بود شناسایی، مسدود و پلمب شد.

به گفته وی، با مسدود شدن این دو حلقه چاه با آبدهی هرکدام سه لیتر در ثانیه از برداشت غیرمجاز سالیانه آب زیرزمینی به میزان حدود 40 هزار متر مکعب جلوگیری شد.
حکیمی اظهار داشت: حفر چاه‌های غیرمجاز عمیق در محیط‌های بسته از جمله گلخانه‌های منطقه یزد و اشکذر، یکی از چالش‌های مهم در زمینه حفاظت از منابع آب است، به‌طوری‌که شناسایی این چاه‌ها با توجه به اینکه در محیط‌های محصور واقع شده و مالکان آنها اقدام به مخفی نمودن و کمرگیر کردن این چاه‌ها تا عمق چندین متر می‌نمایند کار را بسیار سخت کرده است.
وی با بیان اینکه با وجود این سختی‌ها، طی سال‌های اخیر و با توجه به وجود کارشناسان با تجربه در گروه‌های گشت و بازرسی، تعداد زیادی چاه غیرمجاز در واحدهای صنعتی و گلخانه‌ای شناسایی، پر و مسدود شده است، گفت: سال گذشته پنج حلقه چاه غیرمجاز در واحدهای صنعتی و گلخانه‌ای یزد و 18 حلقه چاه در این واحدها در اشکذر پر و مسدود شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار