در ایام محرم برگزار می‌شود:

مسابقات مجازی "نماز عشق امام حسین (ع) "و" نماز عاشوراییان"

تبریز(پانا) - مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای   مسابقات "نماز عشق امام حسین (ع) "و" نماز عاشوراییان" در ماه محرم گفت این مسابقات در فضای مجازی به صورت کتابخانه مجازی برگزار می‌شود و جزو برنامه‌های ابتکاری ماست.

کد مطلب: ۱۲۰۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات مجازی "نماز عشق امام حسین (ع) "و" نماز عاشوراییان"

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در نشستی با اصحاب رسانه گفت: ما به عنوان زمینه سازان ظهور، در این ستاد به امر رضایت آقا و آماده سازی جامعه برای ظهور پرداخت می کنیم به این منظور روز خبرنگار به دلیل اهمیت زیاد باید به هفته خبرنگار تبدیل شود زیرا که شاکله فرهنگی و اجتماعی یک شهر را رسانه ها و خبرگزاری ها تشکیل می دهند.
حجت الاسلام و المسلمین مجید آقاجانی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری بر روی نیروهای جوان و کار آمد ادامه داد: جوانان زیادی به مسائل دینی و اسلامی علاقمند هستندکه باید به آنها توجه ویژه شود.
وی در مورد معاونت های ستاد اقامه نماز گفت: این ستاد دارای ۳ معاونت است.اولی معاونت آموزشی و فرهنگی است که برای مدیران مدارس طرح مبین را یا به صورت حضوری و یا به صورت مجازی در شبکه شاد برگزار می کند.
آقاجانی خانی خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی برای معلمان سوم ابتدایی در دختران و هشتم متوسطه اول برای پسران که به سن تکلیف می رسند یا به صورت حضوری و یا در سامانه LTMSبرگزار می شود. همچنین نشست های خانوادگی برای توسعه و نرویج فرهنگ نماز با همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برگزار می شود.
وی ادامه داد: نشست های دانش آموزی با موضوع دعوت به نماز برای ۷۵۰ هزار دانش آموز باید اجرا شود که متاسفانه به دلایلی سالانه فقط ۱۲۰ نشست برگزار می‌کنیم که این مقدار بسیار کم بوده و از تمامی سازمان ها و ارگان ها تقاضای همکاری در این موضوع را داریم زیرا که دانش آموزان فرزندان جامعه و ما هستند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: اجرای مسابقات پیامکی مخصوصاً رادیویی از دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی و فرهنگی است و در این مورد مسابقات مربوط به احکام و نماز جزو این مباحث است و باید در تمامی مناسبات این مسابقات اجرا شوند. در ایام محرم مسابقات "نماز عشق امام حسین علیه السلام "و" نماز عاشوراییان" در فضای مجازی به صورت کتابخانه مجازی برگزار می‌شود و جزو برنامه های ابتکاری ماست.
وی افزود: طرح هادی با کمک معاونین پرورشی مدارس و طرح مبین اجرا می‌شود کسانی که در مورد مهدویت و نمود طرحی دارد مشتاقان پذیرایی این طرح‌ها هستیم.
آقاجانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رسیدگی به نمازخانه ها و نماز جماعت ادارات و دستگاه‌ها از عملکرد این ستاد می‌باشد، مدیران محترم باید پیگیر اقامه نماز در ادارات باشند و اگر مدیران انگیزه ایجاد کنند، با حضور خود نمازهای جماعت با شکوه تر در ادارات اجرا کند می شود. ۲۰ دقیقه زمان اقامه نماز ظهر در ادارات وجود دارد که اشکال شرعی ندارد. باید در عمل مسلمان بود و اقامه نماز به اهمیت قائل شدن به نماز اطلاق می شود.
این مقام مسئول گفت: نمازخانه ها و مساجد بین راهی استان با وجود نظارت‌های انجام شده باز در شان استان نمی باشد. ۳۶۵ نمازخانه بین راهی داریم و ۸۵ تا از آنها بومی گردی است. کلیه نمازخانه های ما کد بندی شده و به صورت میدانی و مرتب از آن‌ها بازدید می‌شود .۱۰۰ نمازخانه در گوگل مپ جاسازی شده است و به وسیله خط موبایل و خط تلفن ثابت برای ثبت پیام های مردم موجود است. از اول سال ۲۲۶ پیام ثبت شده با این سیستم داریم.
وی در ادامه با اشاره به وضع نامساعد نمازخانه های پارکها گفت: از ۱۵۰ نمازخانه که در پارکها داریم فقط دو سوم نمازخانه ها دایر است و از آنها نیز فقط یک سوم قابل استفاده هستند. اگر تا چند ماه آینده وضو خانه ها و نمازخانه ها بازسازی و ساخت و آباد نشود این موضوع را رسانه‌ای خواهیم کرد.
آقاجانی لزوم ورود خیرین و مردم برای بازسازی این نمازخانه ها اشاره کرد و افزود: شماره حساب موسسه خادمان نماز برای آبادی نمازخانه ها و برای کمک خیرین آماده است( شماره حساب بانک ملی ۰۱۱۴۸۴۴۴۱۱۰۰۹).
وی در ادامه به موضوع مهدویت پرداخت و گفت: هر شهروند می‌تواند یک مهدی یاور باشد از ظرفیت مساجد باید در این موضوع استفاده شود و هر مسجد یک قرارگاه عنوان شود. از ظرفیت طرح تابستانی که جمعه ها می توانند برای آشنایی با امام زمان عجل الله باشد باید استفاده شود. سرمایه‌گذاری در مدرسه برای نوجوانان مهم است که با تربیت مربی برای پیش دبستانی و دبستان این کار انجام می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: باید با مطالعه زیاد شناخت و بصیرت در مورد امام زمان افزایش یابد. جشنواره هایی باید برگزار شود.
وی در پایان به برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر نماز ظهر تاسوا و ظهر عاشورا تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار